Chalupář prodává „obyčejný“ Mercedes za 125 300 Kč. Neví však, jaký poklad mu ve skutečnosti dřímá v garáži – kšeft roku

Střední třída Mercedesu W124 je extrémní odolností pověstná. A týká se to pochopitelně i praktického kombi. A ještě víc se to týká kusů, kterým někdo udělá servis za vás.

i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
Dalších 16 fotografií
Dalších 16 fotografií
                   

Je to asi rok, co jsem se po jednom článku o „klasickém“ Mercedesu řady W124 zařekl, že o tomto modelu už nikdy nic nenapíšu. Že toho zkrátka bylo dost, že už se já i moji kolegové stejně jen pořád opakujeme a z vět o kvalitním zpracování, dlouhověkosti a odolnosti se pomalu, ale jistě stalo klišé. Nebo je tady snad ještě někdo, kdo neví, proč byl tento model pro Mercedes tak důležitý? Není, tak vidíte. Pak ale natrefím na jeden věru zajímavý inzerát a „jsem zase v tom“. Pojďme se na toho kocourka v kombíku podívat společně.

Praktičnost a styl ve výjimečné symbióze

A úvodem mohu hned dodat, že těch „kocourků“ by se konkrétně do tohoto kousku vešlo opravdu hodně. Ano, samozřejmě, „Téčko“. T-Modell. Kombi. Vysoce kompaktní karoserie, možná trochu ubírající na stylu, ale o to víc přidávající na praktičnosti se záhy stala oblíbenou mezi všemi, kdož stále chtěli komfort, odolnost a jízdní vlastnosti Mercedesu, ale standardní karoserie sedanu pro ně byla z jakéhokoli důvodu nedostačující. Úspěch, který T-Modell W124 „postihnul“, jen potvrdil, že Mercedes se v odhadu zájmu zákazníků opravdu nespletl.

Vypůjčili si „AMG limitku“ Mercedesu a pak ji v lese ohlodali na kost. Zapomněli ale, že má GPS

Horské kolo? Bedýnky s rajčaty? Plovák surfu? Lyže? Nebo jen „o dvě děti navíc“, a tedy sedmimístné provedení s menšími sedadly otočenými proti směru jízdy? Na to všechno bylo „téčko“ ve střední třídě Mercedesu ideální. Pravda, poněkud krabicový vzhled nedosahoval parametrů navýsost elegantního sedanu, ale uvnitř vám to může být jedno a při nakládání věcí do takřka bezedného kufru to ještě dokonce oceníte. A že se soused ušklíbne, že „kombík není Mercedes“? Tak ho neposlouchejte.

T-Modell z řady W124 je Mercedes každým coulem

Protože řada W124 je možná jeden z nejvíc Mercedesů, jaké kdy opustily brány automobilky ve Stuttgartu. A kombi do této řady patří zcela neodmyslitelně. Navíc proti sedanu mělo kombi některé „vychytávky“, které jste mohli dostat právě jen s dvouprostorovou karoserií: když pominu onen vpravdě olbřímí zavazadlový prostor (530 litrů, po sklopení 1 770 litrů) šlo například o třetí řadu sedadel nebo pneumatické udržování světlé výšky. V případě malého náklaďáku celkem užitečné.

iZdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków

Možná by vás kdysi zajímaly dieselové motory, speciálně ty zcela odolné řady OM 602, které pod kapotou Mercedesu vydržely opravdu věčnost. A moc za svoji práci nechtěly. To však bylo aktuální v době, kdy střední třída W124 sloužila neúnavně dnes a denně svým majitelům. A i když by to dokázala bez zaváhání i dnes, většina si 30 a více let staré vozy pořídí pro radost, jako youngtimery, na slunečný víkend a výlet s partnerkou či partnerem „do starých časů“.

Benzínových 180 koní by možná mohlo stačit

A v takovém případě Vám už nebude vadit těch pár litrů benzínu navíc výměnou za navýsost kultivovaný projev řadového šestiválce. A právě „řadovou šestku“ o objemu tři litry, s výkonem zcela dostatečných 180 koní a doplněnou manuální pětistupňovou převodovkou najdete v inzerovaném „téčku“ v barvě evokující půlnoční modrou. I přes nemalý nájezd, přesahující 340 tisíc kilometrů, je na první i druhý pohled „éčko“ v perfektním stavu, dokonce se u něj nekoná ani ono typické prodření bočnice u sedačky řidiče, které se jinak dá najít u výrazně méně jetých modelů.

iZdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków

Nestočený, zachovalý, s budoucností před sebou

Případně výrazně více stočených modelů. Protože stáčení tachometru je u tohoto modelu čímsi jako nadnárodním sportem. S ohledem na jeho až absurdní odolnost nikdo u zachovalých kousků 100–200 tisíc kilometrů „dolů“ nepozná. A nepoznali byste je ani tady. Modrý interiér dané karoserii sluší, klimatizace jej činí schopným denního provozu. A ještě něco. Rozsáhlá soupiska oprav a vyměněných dílů bratru za 45 tisíc korun. Jinými slovy, při celkové ceně zhruba 115 tisíc do něj majitel čerstvě „nastrkal“ díly za bratru polovinu.

Něco mi říká, že právě tento kousek, v tomto stavu a s tímto právě proběhlým servisem by někomu mohl dělat radost ještě dalších 10 let. Nebo také klidně 20. Jak to vidíte vy, nechali byste se zlákat do „držáku“ za tuto cenu? Dejte nám vědět v diskusi pod článkem, děkujeme!

Galerie

Dalších 16 fotografií
Dalších 16 fotografií

Nechali byste se zlákat, když servis už někdo zaplatil?

Diskuze Vstoupit do diskuze
71 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články