Ve světě motocyklů je Harley-Davidson klasikou všech klasik. I když nepatříte mezi fanoušky velkých silničních motorek, musíte uznat, že krasavci z Milwaukee mají něco do sebe. Za více než sto let existence této značky se v sedlech Harlejů nechala zvěčnit řada hvězd showbusinessu, elitní sportovci, vrcholní politici, ale také nebezpeční gangsteři, například známí Pekelní andělé. Zdálo by se, že motorky s charakteristickým zvukem a ikonickým logem se budou na největším motocyklovém trhu na světě prodávat samy. Ale není tomu tak.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Indie má svá specifika

Největším odbytištěm motorek je totiž Indie, kde se ročně prodá neuvěřitelných 17 milionů strojů. V mnohonárodnostním asijském státě sice existuje také bohatá vrstva, která si podobné drahé motorky může dovolit, ale zdá se, že má jiné preference. Velké a těžké Harleje s vysokou spotřebou se totiž do indického provozu nehodí. Nehledě na skutečnost, že mnohamilionová indický města trpí smogem a dlouhodobě znečištěním ovzduším. Indové se proto, pokud je to možné, snaží volit „zelenější“ varianty. To se pochopitelně týká zejména těch movitějších Indů.

Jen 3 000 kusů ročně

Přestože si od indického trhu Harley-Davidson hodně sliboval, než zde v roce 2011 otevřel továrnu, jeho roční prodeje se pohybovaly kolem pouhých tří tisícovek strojů ročně. Několik set dalších ojetých strojů této značky dopravili do soukromí prodejci. Vzhledem k velikosti trhu je to jen kapka v moři. A protože management firmy očekává recesi, zahájil restrukturalizaci, v rámci které továrnu zavře.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Indové mají rádi indické značky




Ze statistik vyplývá, že Indové dlouhodobě preferují lokální výrovce aut i motorek. Ti bodují zejména nízkou cenou, která je ale obvykle vykoupena menším pohodlím a bezpečností. Většina indických výrobců tak nesplňuje mezinárodní kritéria a jejich vozidla se prodávají jen v Indii a okolních asijských státech. Pokud se Indové rozhodnou pro zahraniční vůz či motorku, obvykle vybírají mezi japonskými, korejskými nebo čínskými výrobci.