Harley-Davidson v Indii neuspěl, zavírá tamní továrnu

                   

Ve světě motocyklů je Harley-Davidson klasikou všech klasik. I když nepatříte mezi fanoušky velkých silničních motorek, musíte uznat, že krasavci z Milwaukee mají něco do sebe. Za více než sto let existence této značky se v sedlech Harlejů nechala zvěčnit řada hvězd showbusinessu, elitní sportovci, vrcholní politici, ale také nebezpeční gangsteři, například známí Pekelní andělé. Zdálo by se, že motorky s charakteristickým zvukem a ikonickým logem se budou na největším motocyklovém trhu na světě prodávat samy. Ale není tomu tak.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Indie má svá specifika

Největším odbytištěm motorek je totiž Indie, kde se ročně prodá neuvěřitelných 17 milionů strojů. V mnohonárodnostním asijském státě sice existuje také bohatá vrstva, která si podobné drahé motorky může dovolit, ale zdá se, že má jiné preference. Velké a těžké Harleje s vysokou spotřebou se totiž do indického provozu nehodí. Nehledě na skutečnost, že mnohamilionová indický města trpí smogem a dlouhodobě znečištěním ovzduším. Indové se proto, pokud je to možné, snaží volit „zelenější“ varianty. To se pochopitelně týká zejména těch movitějších Indů.

Jen 3 000 kusů ročně

Přestože si od indického trhu Harley-Davidson hodně sliboval, než zde v roce 2011 otevřel továrnu, jeho roční prodeje se pohybovaly kolem pouhých tří tisícovek strojů ročně. Několik set dalších ojetých strojů této značky dopravili do soukromí prodejci. Vzhledem k velikosti trhu je to jen kapka v moři. A protože management firmy očekává recesi, zahájil restrukturalizaci, v rámci které továrnu zavře.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Indové mají rádi indické značky

Ze statistik vyplývá, že Indové dlouhodobě preferují lokální výrovce aut i motorek. Ti bodují zejména nízkou cenou, která je ale obvykle vykoupena menším pohodlím a bezpečností. Většina indických výrobců tak nesplňuje mezinárodní kritéria a jejich vozidla se prodávají jen v Indii a okolních asijských státech. Pokud se Indové rozhodnou pro zahraniční vůz či motorku, obvykle vybírají mezi japonskými, korejskými nebo čínskými výrobci.

Diskuze Vstoupit do diskuze
138 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články