Léto doslova svádí k tomu, projet se v kabrioletu. Ne každý tento vůz má, ale řada lidí touží po jeho pořízení. Jste na tom stejně, a vždy jste si mysleli, že vás bude omezovat rozpočet? Už se nemusíte bát. Zmapovali jsme trh, vzali do ruky kolem 60 tisíc a šli vybírat. A zjistili jsme, že i za tuto celkem nízkou cenu lze mít zajímavé kousky. Podívejte se, které to mohou být.

Alfa Romeo Spider

Je pravdou, že dnes už může přijít design vozu Alfa Romeo Spider někomu přece jenom zastaralý, ale ve své době to byl skutečný skvost. Stejně jako řada jiných modelů značky. Někomu však auto může i nadále připadat stylové, a to jak bez střechy, tak ve chvíli, kdy je tato textilní část zatažena. Čím si tento vůz zájemce zaručeně získá, to jsou třeba i sportovní sedadla, což jasně vede k myšlence, že auto bude nabízet i solidní výkon. Ten si však budou muset užít jenom dva pasažéři. A výkon hodně závisí na motorizaci. Mezi tu nejvyšší patří motor V6 o objemu 3,6 litrů, který nabízí solidní výkon 240 koní. Ani dvoulitr V6 však není se svým výkonem 220 koní špatnou volbou. Jenom je třeba počítat s tím, že se vše projeví na spotřebě. Ale kabriolet má být pro zábavu, ne na šetření.

Zdroj fotografie: iStock.com

Citroen C3 Pluriel

S rozpočtem kolem 60 tisíc korun si můžete pořídit i něco, co na první pohled opravdu zaujme. A to hlavně svým vzhledem, jelikož Citroen C3 Pluriel rozhodně nevypadá jako typický letní sportovní kabriolet. Spíše jde o městské auto vejčitého tvaru, které je bez střechy. Tato kombinace však ukazuje, že kabriolety mohou být i celkem praktická auta, v tomto případě pro 4 osoby, a nějaká ta zavazadla. Ne vše je ale na autě tak pozitivní. Manipulovat se střechou budete potřebovat i ručně, a samotný interiér vychází z klasického modelu C3. Jinak se ale může jednat o celkem zajímavou volbu, a to hlavně s motory 1,4 nebo 1,6 v případě benzínu, nebo v případě 1,4 v případě nafty. Výkonnostní škála 75, 110 a 70 koní však až tak nenadchne.

Zdroj fotografie: iStock.com

Renault Megane




Francouzský Renault Megane je v Evropě dlouhodobě populárním modelem. Stejně jako u řady jiných, i tady se mnohdy zapomíná, že se auto vyrábělo také jako kabriolet. A ten si můžete i s vaším nižším rozpočtem pořídit. Konkrétně mluvíme o druhé generaci tohoto vozu z let 2002 – 2008. Na první pohled zaujme minimum korodujících částí, a to hlavně díky kvalitnímu provedení. Kladem je také slušná výbava, od klimatizace a koženého čalounění, až po hi-fi soustavu, nebo bezpečnostní prvky. Zaujme také provedení střechy, které není látkové, ale kovové a tak se vůz může hodit i k celoročnímu ježdění. A v případě benzinových motorů 1,6 a 2,0 s výkony 110 a 140 patrně i bez větších problémů.

Zdroj fotografie: iStock.com