Emisní limity, nebo boje některých velkých měst proti naftě jsou hlavním důvodem, proč řada automobilek celkem rapidně omezuje nabídku dieselových motorů. U některých dochází k tomu, že výběr už není tak velký. A potom jsou takové, které chtějí s dieselovými motory skončit úplně. Do této kategorie spadá i japonská Honda, která se rozhodla k poměrně radikálnímu kroku.

Definitivní konec dieselových motorů

Honda se rozhodla, že v celém evropském trhu skončí s dieselovými motory. A nejde o nijak dlouhodobý plán, jelikož konec daných motorizací by měl nastat velmi brzy. Oficiální stanovisko Hondy je celkem jasné. Do roku 2021 skončí definitivně s dieselovými motory v Evropě. Kdo by měl zájem jezdit naftovou Hondou, měl by si ji pořídit do necelých dvou let. Potom tyto motorizace definitivně zmizí z evropské nabídky.

Co má naftu nahradit?

Budoucí plány jsou podobné, jako u řady jiných automobilek. Dominovat mají hlavně hybridní pohony, což znamená že vozy Honda budou kombinovat spalovací motor s elektromotorem. Mluví se ale i o tom, že by se měly objevit i některé čistě elektrické verze. Ať už se Honda přikloní k jakékoliv variantě, jedno je jasné. Dieselové motory vzhledem k možným budoucím problémům již v Evropě nemá v plánu nabízet.

Elektromotor v každém autě

Hovoří se také o tom, že by každý vůz Hondy měl v budoucnu využívat elektromotor. To znamená, že jakýkoliv nový vůz této japonské automobilky bude buď hybridem, nebo čistě elektromobilem. I tyto plány mají své pevné datu. A ani to není nijak výrazně vzdáleno, jelikož se jasně mluví o tom, že k využívání elektromotorů by mělo dojít do roku 2025.

Že jde Honda dlouhodobě tímto směrem naznačuje nejenom populární SUV Hodna CR-V v hybridní verzi, nebo například letos ve Frankfurtu představený městský hybridní automobil nesoucí označení Honda e.