Honda vzala to nejlepší ze dvou různých světů a vytvořila něco, co je víc než jen součet částí. Návrat Prelude po 25 letech je symbolický.
Po dlouhých 25 letech se do Evropy vrací legenda, která kdysi definovala, co znamená dostupné sportovní kupé s elegancí a inovacemi. Honda Prelude je zpátky a tentokrát přichází v jiné podobě, než jak ji znali milovníci vysokootáčkových atmosférických agregátů před čtvrt stoletím. My v redakci máme staré Hondy rádi. Přiznávám, že třeba Civic Type R patří mezi mé oblíbence. Dobrá. Jedno je tedy snad jisté, DNA, která slibuje, že radost z řízení v éře elektrifikace rozhodně nezmizela.
Ikonické kupé dřív milovali tuneři a lidé, co neměli na Porsche
Nová generace nese označení e:HEV a kombinuje desetiletí zkušeností s hybridními technologiemi s trochou divokosti z oddělení Type R. Prelude byla vždycky ikonou stylu a přístupné sportovnosti a nová generace je tady, aby tuto pověst nejen potvrdila, ale dokázala, že hybridní sportovní auta nemusí být nudná. Představte si kombinaci nadčasového půvabu inspirovaného elegantní jednoduchostí moderních kluzáků a inženýrského mistrovství, které vám vykouzlí úsměv na tváři. Největší inovací, která okamžitě přitáhne pozornost, je režim Honda S+ Shift.
Víme, že moderní hybridy Hondy využívají systém e:HEV, který často funguje bez konvenční převodovky. Ale Honda pochopila, že motoristé potřebují interakci. Režim S+ Shift proto pomocí propracovaného aktivního řízení zvuku a lineárního řízení převodovky simuluje zvuk, pocit a zapojení řidiče do rychlého automatického řazení. Vytváří se tak virtuální osmistupňová převodovka, která dává řidiči kontrolu pomocí pádel pod volantem. Pádla slouží k virtuálnímu řazení převodových stupňů.
Moderní doba vyžaduje moderní pohon, zde benzín a elektřinu
Při podřazování tak dokonce pocítíte příjemný efekt brzdění motorem spojený s akcelerací, což dokonale simuluje přizpůsobení otáček. Je to geniální trik, který proměňuje běžnou hybridní jízdu ve strhující zážitek a potvrzuje, že tato ikona si zachovává svůj inovativní charakter. Není to jen o digitální simulaci, Prelude totiž ví, jak se hýbat v zatáčkách. Aby dosáhla potřebnou agilitu a dynamiku, Honda sáhla po osvědčené technice. Nastavení odpružení bylo sofistikovaně vyladěno s využitím technologií přímo z legendárního Civic Type R. Díky nízké a široké poloze vozidla, víceprvkovému odpružení a adaptivním tlumičům nabízí Prelude pohodlnou a působivě obratnou jízdu.
To všechno je podpořeno nejnovější generací asistence agilní jízdy, která jemně brzdí vnitřní kola v zatáčkách, čímž zvyšuje preciznost řízení. Tento model byl vždycky ukázkou špičkového a inovativního inženýrství a nejnovější verze není výjimkou. Díky za to. Nová Prelude, i když hybridní, nese v sobě nezaměnitelný odkaz svých předchůdců. Možná se tak stane novou moderní ikonou segmentu. Pod elegantní karoserií pracuje pokročilá plně hybridní pohonná jednotka. Benzínový dvoulitrový motor se dvěma elektromotory.
Výkon nedosahuje 200 koní, ale to by mělo auto dohnat agilitou
Systém nabízí solidních 184 koní, což odpovídá 135 kilowattům. Ty zajišťují rychlou odezvu, výjimečnou kultivovanost a samozřejmě vynikající efektivitu, která je pro hybridy typická. Řidič má navíc k dispozici čtyři přepínatelné jízdní režimy, konkrétně Comfort, GT, Sport a Individual. Každý z nich precizně doladí charakteristiky pohonné jednotky, chování odpružení a reakce řízení. Umožňuje adaptovat zážitek z jízdy od klidné plavby až po dynamické proplétání se zatáčkami. Tato úroveň personalizace jen potvrzuje, proč je Prelude považována za takovou ikonu orientovanou na řidiče.
Elegantní exteriér inspirovaný nadčasovým půvabem kluzáků přechází do příjemného interiéru, který evokuje pocit kokpitu. Díky široké a nízké poloze je viditelnost vynikající a řidič má pocit dokonalé kontroly. I když je Prelude sportovní kupé, nešetřilo se prostorem ani praktičností. Nabízí místa k sezení pro čtyři pasažéry a překvapivě velký zavazadlový prostor s objemem až 663 litrů. Interiér zdobí prémiové materiály a zákazníci si mohou vybrat z exkluzivních dvoubarevných motivů.
Nechybí ani moderní technika, konkrétně přizpůsobitelný displej řidiče s úhlopříčkou 10,2 palce s unikátní grafikou Prelude a devítipalcový dotykový infotainment systém s bezdrátovým Apple CarPlay. Závěrem to nejdůležitější, cena. Pod vánoční stromeček si může auto objednat ten, kdo má volných 1 199 900 Kč. Právě to je oficiální cena na českém trhu. Pod článkem je prosotr pro komentáře, je tady někdo, kdo si auto koupí?
