Hyundai a Kia stahuje přes 800 tisíc aut z provozu, hrozí vzplanutím

                   

Korejský automobilový koncern Hyundai Motor stahuje z provozu do servisů kolem 835 tisíc starších vozů SUV a MPV se značkou Hyundai a Kia kvůli potížím s elektrohydraulickou jednotkou ABS/ESC. Do modulu těchto systémů může technickou závadou proniknout vlhkost a způsobit zde zkrat, který může vyústit až v požár vozu. Informoval o tom portál Svolávačky.cz.

Postižené vozy musejí do servisu na výměnu relé

„V motorovém prostoru hrozí nebezpečí požáru,“ varovala v oficiálním prohlášení automobilka Hyundai. Mluvčí značky Kia k tomu doplnila, že v servisech u postižených vozidel technici vymění relé v centrální elektroinstalaci tak, aby se zabránilo napájení ABS modulu po vypnutí zapalování.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Potíže se týkají vozů Hyundai Santa Fe, které byly vyrobeny od 16. března 2005 do 22. září 2009), Kia Sorento, vyrobené od 14. prosince 2005 do 17. prosince 2008, a Kia Carnival s datem výroby od 10. června 2005 do 14. prosince 2009.

Potíže s ABS modulem u korejské automobilky už se objevily i v minulosti. Kvůli tomu už se do servisů svolávaly také modely Hyundai i30 (2007 až 2012) a Hyundai Sonata (2004 až 2013). Prvně jmenovaný Hyundai i30 pak mimo potížím se zkratováním ABS a následnému výpadku systému, zvyšujícímu riziko nehody, také potíže s airbagy, které mohly být neúmyslně aktivovány i při jakémkoliv nárazu na spodní část karoserie, například o obrubník, což zvyšuje riziko potenciálního zranění i následné autonehody.

Potíže s brzdami řeší Hyundai po celém světě

Do servisů kvůli brzdám svolávalo vedení velké asijské automobilky své vozy po celém světě. V roce 2013 stahovaly do servisů jen na území Koreje přes 660 tisíc aut a na území Spojených států amerických dokonce přes 1, 8 milionu vozů, které řešily potíže s hrozícím selháním brzd v důsledku zkratu v modulu ABS.

iZdroj fotografie: Pixabay
ZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Hyundai spolu s firmou Kia jsou přitom pátou největší automobilkou světa, jejíž výrobní závody se masivně šířily po celém světě. V roce 2008 zahájil koncern výrobu i na území Česka, a to v obci Nošovice na Frýdecko-Místecku. Po skandálech s nebezpečnými závadami svých vozů se generální ředitel společnosti Hyundai Čong Mong-ku nechal slyšet, že se v poslední době automobilka přeorientuje z růstu výroby na větší kontrolu kvality. V každoročně vydávaném žebříčku spolehlivosti vozů se přitom vozy Hyundai pohybují někde mezi průměrem až hluboko pod ním.

Diskuze Vstoupit do diskuze
133 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články