Korejský automobilový koncern Hyundai Motor stahuje z provozu do servisů kolem 835 tisíc starších vozů SUV a MPV se značkou Hyundai a Kia kvůli potížím s elektrohydraulickou jednotkou ABS/ESC. Do modulu těchto systémů může technickou závadou proniknout vlhkost a způsobit zde zkrat, který může vyústit až v požár vozu. Informoval o tom portál Svolávačky.cz.

Postižené vozy musejí do servisu na výměnu relé

„V motorovém prostoru hrozí nebezpečí požáru,“ varovala v oficiálním prohlášení automobilka Hyundai. Mluvčí značky Kia k tomu doplnila, že v servisech u postižených vozidel technici vymění relé v centrální elektroinstalaci tak, aby se zabránilo napájení ABS modulu po vypnutí zapalování.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Potíže se týkají vozů Hyundai Santa Fe, které byly vyrobeny od 16. března 2005 do 22. září 2009), Kia Sorento, vyrobené od 14. prosince 2005 do 17. prosince 2008, a Kia Carnival s datem výroby od 10. června 2005 do 14. prosince 2009.

Potíže s ABS modulem u korejské automobilky už se objevily i v minulosti. Kvůli tomu už se do servisů svolávaly také modely Hyundai i30 (2007 až 2012) a Hyundai Sonata (2004 až 2013). Prvně jmenovaný Hyundai i30 pak mimo potížím se zkratováním ABS a následnému výpadku systému, zvyšujícímu riziko nehody, také potíže s airbagy, které mohly být neúmyslně aktivovány i při jakémkoliv nárazu na spodní část karoserie, například o obrubník, což zvyšuje riziko potenciálního zranění i následné autonehody.

Potíže s brzdami řeší Hyundai po celém světě




Do servisů kvůli brzdám svolávalo vedení velké asijské automobilky své vozy po celém světě. V roce 2013 stahovaly do servisů jen na území Koreje přes 660 tisíc aut a na území Spojených států amerických dokonce přes 1, 8 milionu vozů, které řešily potíže s hrozícím selháním brzd v důsledku zkratu v modulu ABS.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Hyundai spolu s firmou Kia jsou přitom pátou největší automobilkou světa, jejíž výrobní závody se masivně šířily po celém světě. V roce 2008 zahájil koncern výrobu i na území Česka, a to v obci Nošovice na Frýdecko-Místecku. Po skandálech s nebezpečnými závadami svých vozů se generální ředitel společnosti Hyundai Čong Mong-ku nechal slyšet, že se v poslední době automobilka přeorientuje z růstu výroby na větší kontrolu kvality. V každoročně vydávaném žebříčku spolehlivosti vozů se přitom vozy Hyundai pohybují někde mezi průměrem až hluboko pod ním.