Jak na zapalovací svíčky aneb co vše dělat při výměně

                   

Zapalovací svíčky jsou často tou součástí motorů, jejichž údržbu celkově podceňujeme, což může být velkou chybou. Pokud chceme dělat vše správně a zajistit tak dobrou funkčnost a spolehlivost vozu, je dobré vědět, co mít na paměti a co realizovat. Podívejte se s námi na důležitá fakta o výměně svíček.

Pravidelnost je nutná

Doporučuje se kontrolovat svíčky zapalování každých 5 000 kilometrů. Tím nechceme říci, že by se po tomto intervalu musely vždy nutně měnit, ale takto je jednou za čas zkontrolovat není od věci. Můžete zjistit, zda nejsou spojeny s nějakými problémy a v případě potřeby je vyměnit. A tohoto kroku už se týkají další naše rady.

Kupte správnou

Když se rozhodnete pro výměnu, je pochopitelně nutné mít po ruce správnou svíčku. Roli zde hraje především typ vašeho vozu a konkrétní motorizace. Svíčky mohou mít různé velikosti a tak je třeba koupit právě tu, která bude dobře pasovat.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Namazat? Ano, i ne

Otázkou je, zda použít na závit mazivo a svíčky zapalování před utažením namazat. Odpověď na tuto otázku není jednoznačná. Někdo to doporučuje, někdo nikoliv. Odpověď doporučujeme najít ve vašem návodu k autu. Popřípadě můžete poslat dotaz na autorizovaný servis. Podle odpovědi buď použijte, nebo nepoužívejte mazivo.

Buďte opatrní

Svíčka je velmi důležitým prvkem a rozhodně by neměla být jakkoliv poškozena. Hlavně potom její špička by neměla být nijak ohýbána, nebo by neměla mít žádné výrazné viditelné známky poškození. Proto při manipulaci a také při instalaci dbejte na to, abyste určité problémy nezavinili vy sami.

Utáhněte správně

Zdá se to úsměvné, ale i správné utažení svíček je nutností. Zdálo by se, že zašroubovat ji na to správné místo není zase až tak nic těžkého. To ale může být velký omyl. Pokud je zapalovací svíčka málo utažena, může dojít jak k horší funkci, tak klidně i k budoucí deformaci. Pokud je naopak utažena až příliš, můžeme mít nejenom problém při demontáži, ale může hrozit i přehřátí.

i

Ideálním postupem utažení je použití momentového klíče, který nastavíte na hodnotu 39 Nm. Tato síla by měla plně postačit k jejímu optimálnímu utažení, což poznáte i podle typického indikátoru zacvaknutí. V tu chvíli je správná instalace svíček za vámi a vám už stačí pouze vyzkoušení, zda motor startuje tak, jak má.

Diskuze Vstoupit do diskuze
87 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články