Legendární auta, která už dnes na silnici téměř nepotkáte. Poznáváte je? Dříve byla na každém rohu

Automobilový průmysl neustále vyvíjí nové a nové modely aut. Dává tedy smysl, že některé modely postupem času upadnou v nemilost a za několik let budou nahrazeny jinými, lepšími.

i Zdroj fotografie: Mercedes-Benz
                   

Díky přílivu vyspělé technologie či prémiových a luxusních vozidel je nevyhnutelné, že na silnici už nebudou viděna auta, která byla dříve velmi populární. Následující modely vozidel byly k vidění na každém kroku, v dnešní době už patří mezi vzácné kousky. Ti, kteří se o ně dobře starali, s nimi mohou ještě dnes vyjet a užívat si obdivuhodné pohledy ostatních.

Ford Escort má více než 30letou tradici

Je to první model s pohonem předním kolem od společnosti Ford. Vozidlo bylo tak oblíbené, že automobilka prodala miliony kusů. Ve Spojených státech končil jejich prodej v roce 2004, dnes je na silnici potkáte už jen zřídka. Šlo o auto nižší střední třídy a vyráběl se v několika typech karosérie. U všech generací byl motor umístěn vpředu, úspěšná byla také verze s pohonem všech čtyř kol.

iZdroj fotografie: Ford

Mercedes-Benz třídy S byl král silnic

Počet aut první a druhé generace třídy S se rychle snižuje. Jedná se o vlajkové lodě Mercedesu, které se začaly vyrábět již v roce 1954. Druhá generace přišla na řadu v roce 1959 a vyráběla se až do roku 1968. Dnes je najdete buď u sběratele v garáži nebo na vrakovišti. Acura Legend patří k firmě Honda a byl to vůz prodávaný v Americe, Kanadě a částech Číny. Vyráběla se mezi lety 1985 až 1995 a patřila mezi luxusnější kousky.

iZdroj fotografie: Unsplash

Honda Civic byla kombinací hodnoty, výkonu a pohodlí

Honda Civic patřila mezi modely, které nejen skvěle vypadaly, ale taky byly pohodlné, výkonné a staly se brzy mezi řidiči populárními. Nikdo v 90. letech si nedovedl představit, že v 21. století už auto na silnicích nepotká. Pro evropský trh byl základním modelem vůz o objemu 1,3 litru, který pro Spojené státy nebyl k dispozici. Vidět jste ho mohli ve verzi 1,5i GL a GLX se vstřikováním. V Jižní Africe se Civic prodával pod značkou Honda Ballade.

iZdroj fotografie: Honda

Oldsmobile Cutlass Supreme je vozidlo z 80. let

Jeho výroba skončila v roce 2004 a na evropských silnicích ho dnes uvidíte výjimečně. Když se ukončila jeho výroba, nenašla se žádná adekvátní náhrada. Vyrobilo se několik desítek milionů kusů, Oldsmobile se dočkal pěti generací vozů v několika verzích karosérie.

iZdroj fotografie: Unsplash
Diskuze Vstoupit do diskuze
134 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články