Japonci vyvinuli revoluční způsob, který prodlouží dojezd elektromobilů až o 50 %. Co to v praxi znamená?

Velkým nedostatkem všech elektromobilů je malý nájezd na jedno nabití. Vývojáři hledají řešení, aby nájezd prodloužili. Japonci našli způsob, který by ho prodloužilo až o 50 %.

i Zdroj fotografie: Tesla
                   

Elektromobily mají všeobecně problém s nízkým dojezdem na jedno nabití. Japonci vyvinuly způsob, díky kterému se zvýší dojez až o 50 %. Největším problémem je, že automobil používá elektrickou energii i na napájení přístrojů nebo i klimatizace, což se projeví na dojezdu automobilu. Většina vývojářů se zaměřují na tepelná čerpadla nebo energetickou hustotu baterií, ale dojezd se dá prodloužit i jiným způsobem.

Prodloužení dojezdu elektromobilu

Japonský výrobce klimatizací vyvinul chladivo, díky kterému se prý dojez zvýší až o slibovaných 50 %. Zatím není známo zda bylo chladivo vyzkoušeno v praxi nebo jde o data získaná v laboratoři. Prodej je naplánován na rok 2025.

iZdroj fotografie: Hyundai

Inovované chladivo klimatizace

Výrobce udává, že díky novému chladivu se sníží spotřeba energie, díky které pak bude mít elektromobil větší dojez. Složení nového chladiva sníží potřebný výkon pro kompresi, a tak se sníží celková energetická náročnost klimatizace.

Využití v praxi

V praxi to znamená, že pokud elektromobil vyjede s plně nabitou baterií a puštěnou klimatizací. Bude maximální dojez například 200 kilometrů, díky novému chladivu by mohl být i 300 kilometrů.

Cena a prodej chladiva

Cena je zatím neznáma. Uvidí se až výrobce provede všechny testy a odhalí svůj produkt. Zatím to vypadá velmi slibně. Který uživatel elektromobilu by si nepřál zvýšit svůj nájezd a dobíjet tak baterie méně častěji.

iZdroj fotografie: Unsplash

Dojezd elektromobilů

Celkově dojezd některých automobilů je velmi malý. Pohybuje se od 100 km do 500 km. Výrobci automobily neustále vylepšují a vymýšlí inovace, díky kterým by byl nájezd na jedno nabití třeba i 1000 km. Většina elektromobilů s malým dojezdem jsou vhodná jen do městského provozu, například na cestu do práce.

Nabíjení elektromobilu

Stále mezi velké nevýhody elektromobilů je dlouhé nabíjení i když to může trvat jen několik desítek minut. V porovnání s tankování paliva je to stále velmi dlouhá doba. Někteří výrobci zkouší automobily solární nabíjení, které by mělo značně snížit nabíjení ze sítě a zvýšit počet ujetých kilometrů.

Zdroj: ElektrickeVozy

Diskuze Vstoupit do diskuze
107 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články