Japonský design a zrychlení z 0 na 100 za 2,9 sekundy. Mašina pro fajnšmekry za pouhých 85 tisíc Kč

Některé nabídky ojetin jsou natolik fantastické, až jeden zauvažuje, jestli právě tohle auto nezbytně nepotřebuje v garáži. A je celkem jedno, že tomu autu chybí dvě kola. A volant.

i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
Dalších 11 fotografií
Dalších 11 fotografií
                   

Někdy se to zkrátka stane. Hledáte původně úplně jiné auto, ale narazíte na fotku, která vás uhrane. Respektive vy především hledáte auto, na oné fotce tomu „autu“ ale chybí dvě kola a volant. Zato přebývají řídítka. Ano, úvodní fotografie našeho článku hovoří dost výmluvně. Je i přes ty roky nádherná, s minimem kilometrů, a navíc za opravdu směšné peníze. V rukou blázna zřejmě jen urychlí cestu na onen svět, nás normální ale může přivést k nirváně. Pojďme se na tu krásku z Japonska podívat společně.

Na půli cesty mezi touringem a supersportem

Super Blackbird. Víc asi netřeba psát. Jeden z kultovních strojů Hondy, záměrně umístěný na půli cesty mezi supersportem a „cesťákem“. Oproti předchůdci CBR 1000 F došlo k zásadnímu přepracování, speciálně pak řetězového rozvodu, který se přesunul ze středu motoru (mezi druhým a třetím válcem) na pravý okraj motoru. Tím se mimo jiné značně zjednodušila údržba rozvodového řetězu. 4 ventily na válec, dva vyvažovací hřídele, vibrací prostý chod a 164 koní z objemu 1 137 cm³. A 124 Nm „krouťáku“.

Vzácný model BMW K1 veřejnost nezná, ale může být vaše za 198 tisíc Kč. Nástupce už nebude

Při hmotnosti 251 kilogramů to jsou hodnoty, které pošlou ručičku rychloměru hodně rychle doprava: za 2,9 sekundy stovka, za 9 sekund dvě stě. A maximálka 280 km/h. Stačí to? Nepochybně. To vše při nikterak agresivním posedu, sedadlo je ostatně 810 mm nad zemí, na Blackbirdu se tak dá sedět vcelku uvolněně. To je možná jedna z jeho největších předností: ani designem, ani posedem to opravdu není supersport, na hrátky à la Valentino Rossi jsou tady jiné stroje.

Cena více než lákavá

Je to „jen“ dokonale provedená „mašina“ pro všechny, kteří ocení krásu a harmoničnost jejího designu a špičkovou techniku pod kapotáží. Tahle motorka se myslím líbí všem, speciálně v této šedé barvě vypadá opravdu skvěle. A teď to nejlepší, co bylo druhým (a stěžejním) momentem pro napsání několika řádek o této nabídce: rok výroby 1998, najeto 31 000 km a prodejce za ni chce v přepočtu 85 000 korun. A je jak nová, vše funguje, jak má, po čerstvé technické kontrole.

iZdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków

A ještě jedna věc: myslím, že opravdu málokdo uhádne, že téhle mašině táhne na třetí křížek. Nebo řekli byste, že téhle krásce je letos pětadvacet let? Vypadá naprosto soudobě. Youngtimer na dvou kolech? O tom není diskuse. Kdysi vysoce ceněná záležitost pro opravdové nadšence s patřičně saturovaným kontem je nyní k mání za cenu lepšího skútru 125. To je přeci tak absurdní srovnání, že ještě chvíli to budu psát, a prodám poslední objektivy i foťák a pojedu si pro ni. Klidně ať jenom odpočívá v garáži.

Nemám pro ni totiž momentálně využití, výlety na dvou kolech si užívám v lese na MTB, ale osobně bych ji snad chtěl už jen proto, jak vypadá. A jaká to je legenda. Jak to vidíte, necháte se zlákat? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Galerie

Dalších 11 fotografií
Dalších 11 fotografií

Necháte se zlákat, za ty peníze?

Diskuze Vstoupit do diskuze
85 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články