Vzájemně výhodná spolupráce mezi automobilkami a mediálně známými tvářemi má i v Čechách zdá se perspektivu. Ambasadorka Volva je toho důkazem.
Jitku Čvančarovou asi není třeba dlouze představovat. Herečka, zpěvačka, režisérka, charitativní anděl – a nyní ještě ambasadorka automobilky Volvo v Česku. Vizitka této dámy je zřejmě ve formátu A4. Každopádně teď bude brázdit silnice v plug-in hybridním SUV Volvo XC90 T8. A ano, vypadá u toho stylově. Není divu, koráb, jehož volantem bude kroutit na českých silnicích, patří mezi vlajkové lodi švédské automobilky. Ale hned ambasadorka? Pojďme se na čínskou invazi do českého kulturního rybníčku podívat společně.
Luxus, bezpečí a ekologické svědomí
Volvo si lidi kupují, protože chtějí bezpečnost, pohodlí a trochu toho skandinávského šmrncu. A přesně to sedí i k Čvančarové, která má slabost pro přírodu a odpovědný přístup k životu. Není to ale první rande mezi ní a švédskou automobilkou – už dřív moderovala českou premiéru modernizovaného modelu XC90 nebo se zapojila do charitativní aukce UNICEF, kde Volvo přispělo panenkou Freya od designérky Lindy Procházky. A kdo pomáhal s dražbou? Jitka Čvančarová.
Nakonec je tedy možná pochopitelné, že se „dvě a dvě daly dohromady“ a i Číňané, respektive koncern Geely, jemuž Volvo patří, kývnul na ambasadorství. Značka se ostatně profiluje jako oblíbená mezi umělci, designéry, fotografy a na symbióze mezi čistým designovým řešením a praktičností si vždy dávala záležet. A to již od dávných dob prvních kombíků V70 nebo revolučního SUV XC90, jehož první generace posunula Volvo řádně kupředu.
Divadlo, filmy a pořád v pohybu
Jitka Čvančarová má na kontě desítky divadelních i filmových rolí, čtyři nominace na Cenu Thálie a loni si poprvé střihla i režii divadelní hry Vlaštovka. Když zrovna nehraje nebo netočí, věnuje se charitě – třeba jako patronka organizace DEBRA ČR, která pomáhá lidem s nemocí motýlích křídel, nebo jako vyslankyně dobré vůle UNICEF. Pro tyto a všechny další aktivity je mohutné švédské SUV ten dostatečně robustní (a dostatečně reprezentativní) dopravní prostředek.
Volvo XC90 PHEV: Výkon a elegance
A že XC robustní opravdu je. S plug-in hybridním pohonem, výkonem 455 koní a točivým momentem 709 Nm má nejen Jitka Čvančarová dostatečnou rezervu pod pedálem plynu v zásadě pro jakoukoli situaci. Je až s podivem, že jako spalovací jednotka slouží relativně malý, 2,0litrový čtyřválec. V kombinaci s elektromotorem se, podobně jako u moderních PHEV verzí, zvyšuje nejen výkon, ale klesá i spotřeba. Volvo udává velmi realistických (na PHEV) 8 litrů benzínu, což je na „pojízdnou almaru“ velmi slušná hodnota.
Dojezd? Na čistě elektrický pohon zvládnete bez problémů až 50 km, což popravdě není nijak oslnivá hodnota. Mnozí dnes umí přes 100 km, nemluvě o nové generaci PHEV z Číny, jež zvládne i více než 200 km. Zrychlení za 5,5 sekundy vám nicméně připomene, že moderní Volvo je krom komfortu i o dynamice. Ceny začínají na nemalých 2 218 400 Kč, což je zřejmě daň za dokonalou technologii, extrémní pasivní i aktivní bezpečnost, stejně jako ušlechtilý design.
Čvančarová a Volvo: Přijdou další pokračovatelé?
Švédská automobilka a česká hvězda se zřejmě doplňují natolik dobře, že výsledný vztah je výhodný pro obě strany. Aktivní herečka s přesahem do mnoha dalších oborů a na aktivní život zaměřené elegantní SUV – to by mohlo dávat smysl. Necháme se překvapit, jestli podpora českého showbyznysu ze strany Číňanů bude pokračovat. A jestli se dočkáme dalších ambasadorů Volva z umělecké sféry. Zatím se zdá, že v případě XC90 a Jitky Čvančarové nešlápla vedle ani jedna strana.