Selhání převodovky není nic příjemného. Kromě toho, že je naše auto v tu chvíli nepojízdné, je tu ještě problém číslo dvě, který je spojený s nákladnější opravou. Řada mechaniků v servisech se shoduje na tom, že pokud k selhání převodovky dojde, má na tom velký podíl řidič. Jaké jsou chyby, které dělají hlavně začátečníci?

Nekontroluje se olej

Nejenom motorový olej. Existuje také převodový olej, který se nachází právě v převodovce. Nejenom, že jeho hladina není dlouhodobě kontrolována. Řada lidí si nevšímá ani případných skvrn pod autem, které mohou naznačovat, že daný olej může unikat. S klesající hladinou se blíží okamžik, kdy se převodovka může poškodit.

Špatná práce se spojkou

I tady je velký problém. Kdo má vůz s automatickou převodovkou, toho se tato pasáž netýká. Kdo však má manuál, je špatná práce se spojkou také jedním z důvodů poškození převodovky. Mnohdy za to může třeba špatné načasování sešlápnutí a zařazení, kdy můžeme takzvaně i „přepočítat zuby“. Čím častěji k tomu dochází, tím dříve se objeví větší problém.

Agresivní jízda se studeným vozem

To obecně neprospívá mnoha částem vozu. Hlavně se sice mluví o motoru, ale problémy se mohou objevovat také u převodovky. Pokud je váš vůz studený, není na místě ho točit do vysokých otáček. Je třeba klidnější jízdy než se zahřeje. Až potom je možné jet takzvaně na plno. I když ani to není z dlouhodobého hlediska vhodné. Jsme v běžném provozu, ne na závodech. A k tomu je určeno i naše auto.

Zapadnutí s vozem




Zničit převodovku se dá také ve chvíli, kdy s vozem zapadnete. A to jak v případě, že máte manuál, tak v případě, že máte automat. Nejhorším postupem je dupat na plyn jako smyslů zbavený a snažit se akcelerací dostat z problémů. Nejenom, že se touto metodou problém se zapadnutím ještě o něco prohloubí, ale je to také skvělý způsob, jak odrovnat naši převodovku.

Zdroj: Pixabay.com