Kabriolet Škoda Slavia: auto budoucnosti očima studentů

                   

Jak by vypadal kabriolet od mladoboleslavské Škodovky? Na tuhle otázku se pokusili odpovědět studenti firemního středního odborného učiliště této automobilky, kteří každoročně cvičně navrhnou a sestrojí prototyp nového vozu. Žádných z nich se doposud do výroby nedostal, ale kdo ví, zda tentokrát vedení firmy nový model neosloví. Letošní prototyp Slavia vypadá na první pohled skvěle. Jméno nenese po pražském sportovním klubu, ale po prvním voze vyrobeném firmou Laurin & Klement už v roce 1896.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Základ ze Škody Scala

Studenti pochopitelně nezačali s konstrukcí vozu úplně od píky, stejně jako v minulých letech vycházeli z již existujícího modelu mladoboleslavské značky. V tomto případě padla volba na Škodu Scala. Kabriolet mimochodem studenti navrhli už podruhé, přede dvěma lety sestrojili Sunroq. Ten byl odvozený od Škody Karoq, na rozdíl od letošního prototypu byl ovšem čtyřmístný. Menší, a také úspornější Slavia, je určena pro dva pasažéry. O to více se ale soustředí na design.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Inspirace minulostí

Hlavní inspiraci ovšem studenti hledali v minulosti, a to nejen pro již zmíněný název prototypu. V polovině padesátých let Škodovka, tehdy oficiálně nazývaná AZNP (zkratka pro Automobilové závody, národní podnik) vyrobila celkem čtyři závodní sporťáky Škoda 1100 OHC. Dva z nich byly kabriolety, také dvoumístné. Design Škody Slavia má připomínat právě tohoto veterána, kterého studenti dobře znají – jeden z nich se totiž nachází ve firemním muzeu.

Bude Slavia závodit?

Do závodního speciálu má sice nová Slavia se svým skromným motorem o objemu 1,5 litru, který pochází z tovární verze modelu Scala daleko, může se však stát, že tento prototyp dostane nadupanějšího sourozence se silnějším motorem. Na závodních okruzích by to nové Slavii rozhodně slušelo. Automobilka se však zatím nevyjádřila, zda má s prototypem nějaké další plány.

Diskuze Vstoupit do diskuze
100 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články