4 roky. To je doba po jakou si dal známý „driftovací“ maniak pauzu od závodů WRC, tedy nejznámější rallye soutěže na světě. Za tu dobu nelenil, sbíral zkušenosti v šampionátech rallycrossu. Tam byl v posledních letech průměrný až v celku úspěšný, přesto se rozhodl vrátit k jeho mateřskému sportu. A s ne tak ledajakým automobilem.

Block a jeho proslulé Gymkhany proslavily tohoto jezdce asi nejvíce. Však aby ne, s jakou vervou a precizností se vrhal do driftů na více či méně běžných místech je až neskutečné a sklidil za to zasloužený obdiv. Jako rallye jezdec se však na přední příčky často nepodíval, za to v rallycrossu ano. Přesto jezdec s číslem 43 nastupuje do rallye znovu, avšak ne v moderním voze. Za poslední léta si ti, kdo ho sledují, mohli povšimnout jeho spolupráce s Fordem. Každý by čekal, že do rallye nastoupí s nejnovějším vozem Ford Fiesta WRC. Jenže to by nebyl Ken Block, aby to neokořenil něčím opravdu nevídaným. Usedne totiž do 25 let staronového speciálů Ford Escort RS Cosworth z roku 1993.

Patříte-li mezi fanoušky rallye, jistě vám před očima vyskočí dlouhé vodorovně uchycené zadní křídlo. Tento původní speciál byl v homologované formě prodáván pouze v Evropě, pro to aby se mohl kvalifikovat do Skupiny A ve světovém šampionátu rallye. Během let 1993 až 1998 tento vůz vyhrál 8 závodů Skupiny A, k tomu ještě 2 závody jako speciál WRC. Jeho nástupcem byl Ford Focus WRC.

Kenův nynější speciál zařazený do šampionátu WRC pro tento rok má pod kapotou usazený čtyřválec s turbem. Samozřejmě upravený tak, aby se mohl účastnit těchto závodů. Motor o objemu 2.0 litru podává výkon 350 koňských sil (261 kW) přes sedmistupňovou sekvenční převodovku. Původní čtyřválec z roku 1993 dával 227 koní a spřažen byl pouze s pětistupňovou manuální převodovkou. Poháněna jsou pak samozřejmě všechna čtyři kola jako u původního modelu. Samotná kola jsou pak speciálně vytvořená pro tento vůz a snaží se být co nejvíce podobná těm z původního speciálu. Ekologie je ekologie, tudíž krásný výfuk vyvedený za předními koly musel pryč, aby udělal místo pro katalyzátor a tlumič.




Block prohlašuje, že bude závodit proti moderním strojům a proto nečeká žádné významné umístění. Zkušenosti jsou pro něj více než vítěztví, tvrdí. Kromě závodů WRC ještě Block přislíbil účast na rallye akcích s historickými auty, do kterých s Escortem zapadne. Jedná se o Oregon Trail Rally, New England Forest Rally nebo Idaho Rally International.

Sezóna Kena Blocka bude jistě nabitá a proto nám nezbývá nic jiného než sledovat, jak si proti moderním strojům na různých úsecích povede a zda-li dokáže svou slávu posunout zase o příčku výš.