Jaké značky se v roce 2019 prodávaly po celé Evropě nejvíce? Dominovaly vozy Volkswagen, za kterými se umístily vozy značky Renault a následně Ford. Dále byl velký zájem také o Peugeot, Mercedes-Benz, BMW, ale i o Opel, Škodu – která je až na osmém místě, a dále o vozy Audi nebo Toyota. Tolik k výčtu jednotlivých značek. Jak ale jejich podíl na v prodejích ovlivní žebříček samotných koncernů? I na ten se podíváme.

Volkswagen jasně dominuje

V roce 2019 na evropském trhu zcela jasně dominoval koncert Volkswagen. Dá se říci, že oproti roku předchozímu si postavení ještě lehce upevnil, protože prodal o 3,3 procenta více vozidel. Celkový počet prodaných aut činil 3 866 779. To rozhodně není špatné číslo. Právě naopak.

Na paty mu však šlape skupina PSA, která však na prvenství ještě dost ztrácí. A nutno říci, že vzhledem k meziročnímu poklesu o 1,3 procenta ztratila ještě o něco více. Konktrétně PSA v roce 2019 prodala 2 467 258. Jdeme také na místo třetí, kde se nachází Renault, který oproti roku 2018 své výsledky mírně vylepšil, a to o 0,9 procenta. V loňském roce si cestu k evropským zákazníkům našlo 1 654 887 vozů z této skupiny. Tento stav ukazuje na to, že i když jasně dominují Němci, tak jim dva Francouzi stále výrazněji šlapou na paty a ukazují, že na evropském trhu je o jejich vozy stále nemalý zájem.

Čtvrté místo bere Hyundai




Poměrně zajímavé je čtvrtá pozice, s celkem zajímavým nárůstem oproti roku 2018. Na tomto místě máme skupinu Hyundai, která si meziročně polepšila o 2,8 procent, což se v úspěšnosti nárůstu dotahuje na první Volkswagen. V počtu prodaných aut má ale stále co dohánět, jelikož těch bylo prodáno „pouze“ 1 065 859. Pětici nejúspěšnějších koncernů v Evropě za rok 2019 uzavírá BMW Group s celkovým počtem 1 048 047 prodaných automobilů. A i tady můžeme mluvit o mírném nárůstu, který činí 1,4 procenta.