Díky tomuto objevu nejspíše svítá dieselovým motorům na lepší časy. Ať kýmkoliv opovrhované či milované dieselové motory, jsou a stále budou mezi námi. Minimálně ve velkých automobilech a především náklaďácích jsou nenahraditelné. A jak už to delší dobu vypadá na postupný odchod dieselových motorů do věčných lovišť, nová výfuková technologie pro eliminaci škodlivin NOx, pro než jsou diesely odsuzovány a kvůli kterým předčasně zemře kolem 71 000 lidí ročně, může naftou poháněné jednotky zachránit.

Britští vědci z univerzity v Loughborough učinili zaznamenání hodný pokrok. S technologií zvanou ACCT (Ammonia Creation and Conversion Technology), v češtině technologie pro tvorbu a přeměnu amoniaku, dokázali dosáhnout závratných výsledků. A to teprve po 2 letech výzkumu a práci na této konkrétní technologii. Princip spočívá ve využití amoniaku pro úplné rozložení molekul NOx na pouhé dvě neškodné složky, na dusík a vodu.

Po prvních testech technologie přišly neskutečné výsledky. Systém byl použit na taxikářském vozu Škoda. S technologií AdBlue bylo množství redukovaných molekul na 60%, kdežto s novou technologií ACCT bylo eliminováno neskutečných 98% těchto škodlivin. Zajímavým a vtipným faktem je že technologie s těmito výsledky byla testována v ještě nevyladěném stavu, což znamená že z ní lze „vytáhnout“ ještě více. Proč to VW nenapadlo dřív ?




Této technologii navíc přispívá fakt, že nezanáší výfukový systém. Oproti tomu AdBlue v nepříznivých podmínkách, kdy je výfuk studený, nechává ve výfuku usazeniny, což je v nynejší době vcelku žhavé téma a důležitá věc při výběru automobilu s touto technologií. Budoucnost však může být lepší.

Vědci z univerzity jsou nyní kontaktováni mnoha výrobci a snaží se domluvit na nejlepším řešení. Výzkumníci si přejí co možná nejvěštší rozšíření této technologie. A dost možná se s ní v některém z dalších generací vozů setkáme.