Konečně Renault, který budou Češi milovat: Jezdí na benzín, má 1 000 km dojezd, obří kufr a vypadá super

Po záplavě SUV přichází Renault s modelem, který by se mohl (nejen) Čechům líbit: prostorné auto s úsporným motorem, velkým kufrem a zajímavou technikou na palubě.

i Zdroj fotografie: Renault
i Zdroj fotografie: Renault
i Zdroj fotografie: Renault
i Zdroj fotografie: Renault
i Zdroj fotografie: Renault
i Zdroj fotografie: Renault
i Zdroj fotografie: Renault
i Zdroj fotografie: Renault
i Zdroj fotografie: Renault
i Zdroj fotografie: Renault
Dalších 6 fotografií
Dalších 6 fotografií
                   

Že zrovna Renault je postupnou „SUVenizací“ zasažen celkem značně, musí být jasné i těm, co si už nepamatují, že například Espace bylo původně úplně jiné auto. Než se z něho stalo právě SUV. Nicméně čísla táhnou, Captur se prodává jako teplé housky na krámu a doba si žádá své. Chápeme. Tím spíš mi ale udělá radost, když absolutní novinka právě od Renaultu není tak úplně SUV, vypadá skvěle a opravdu se mi líbí. A jsem si skoro jist, že se bude líbit i vám. Pojďme se na ni podívat společně.

Renault má v průkopnickém designu dlouhou tradici

Ono mít celé portfolio složené jen ze samých SUV není asi ani pro automobilku nic skvělého, jakkoli se vám některé modely (zmíněný Captur, méně už Kadjar) opravdu povedly. Ne všichni klienti jsou nadšeni z velkých „krabic“ na kolech, s horším parkováním, vyšší spotřebou a často překvapivě menší nabídkou prostoru, než měla například klasicky řešená kombi. Ta však pomalu z nabídek mizí, jakkoli třeba u Škody jde o preferované karoserie, podobně to má i Opel u Astry nebo třeba Ford u Focusu.

Automobilky ukončí kombi a vnutí nám jiné typy aut. Uhádnete jaké? Škoda to ale zvládá bravurně, mohla by vyučovat Volvo

iZdroj fotografie: Renault

Designéři tak namnoze stojí před rébusem, „jak to vlastně namalovat a co by z toho ve finále mělo být“, když nechtějí SUV a riskovat „čisté kombi“ nemohou. Zrovna Renault je ale mistrem v tom, jak nacházet netradiční tvary a ve finále i kategorie vozů. Ostatně celá MPV vlna pochází od Renaultu‚ včetně prvního Twinga, což bylo tehdy revoluční mikro-MPV. Scénic i Espace potom vytvořily vlastní (a u obou veleúspěšné) kategorie, mnoha konkurenty poté dále rozvíjené.

Avantime byl jako zjevení. Před 20 lety!

Pamatujete na „Espace kupé“ pojmenované Avantime? Ve své době působil jeho design jako zjevení, a i dnes je zárukou ohlédnutí se, jakkoli jich jezdí už jenom pár. Přes všechny nedostatky ve funkčnosti je to designem typický Renault – a důkaz toho, že experimenty na pomezí jednotlivých tříd (či přímo v jejich nitru) nejsou Renaultu cizí. A nikdy nebyly. Podobně na to jde i nový Symbioz, což není tak úplně typické kombi, ale není to ani SUV, jakkoli se tak na první pohled tváří.

Ze starého nový: Renault začal repasovat 30 let staré vozy do nového stavu, majitelé jsou nadšeni

iZdroj fotografie: Renault

S trochou fantazie bych v designu našel stopy po Joggeru od Dacie, což je také Renault. Vyšší kombi, prostorné, s opravdu velkým zavazadlovým prostorem. Jen s tím rozdílem, že Symbioz jde po technické stránce opravdu o notný kus dále. A bude také zřejmě citelně dražší než Jogger. Pod kapotou skrývá hybridní technologii, jež dle slov Renaultu umožní dojezd až 1 000 kilometrů, přičemž celkový výkon sestavy je 145 koní. A protože se jedná o mild hybrid, na nabíječky a dobíjení můžete zapomenout.

Diesel stojí jako hybrid? Levné korejské SUV dobývá český trh, cenou zlikviduje konkurenci. Vypadá nádherně

Podle údajů Renaultu tak můžete ve městě jezdit až 80 % času v elektrickém režimu a ušetřit až 40 % paliva. Symbioz nabídne až 624 litrů zavazadlového prostoru, přičemž zadní lavice je posuvná až o 16 cm. Že by návrat zpět ke starým časům a dovednému využití každého centimetru uvnitř? Skoro to tak vypadá. A něco mi říká, že při dobře nastavené cenovce by tohle auto mohlo mít úspěch. Praktické, úsporné, přitom nic zbytečného navíc. Zkrátka: citelně lepší Jogger.

Jak to vidíte vy? Za jakou cenu by byl pro vás Symbioz přijatelný? Dejte mi vědět do diskuse pod článkem, děkuji!

Galerie

Dalších 6 fotografií
Dalších 6 fotografií

Jak se vám líbí nový Symbioz?

Diskuze Vstoupit do diskuze
56 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články