Kontroly tachometrů v provozu přinášejí výsledky. Největší hříšník měl o 300 000 km méně

                   

Od prvního ledna mají policisté v sousedním Polsku novou povinnost i pravomoc. Při policejní kontrole zapíší i stav tachometru. Ten se ihned porovná s centrální databází. Cílem této pravomoci je zefektivnit boj proti stáčení kilometrů. První týden ledna ukazuje, že to byl správný krok.

Hrozí až 5 let vězení

Zatímco u nás jsou postihy za stáčení kilometrů spíše menší, tak v sousedním Polsku je tomu jinak. V případě prokázání viny může hrozit konkrétnímu majiteli vozu, nebo tomu kdo tachometr stočil až 5 let vězení. Přesto se najdou tací, kteří toto riskují. A řadu z nich se povedlo snadno odhalit už při namátkových kontrolách. A největší hříšník překvapil i zkušené policisty.

Hříšníků je více, než se čekalo

Policie stav tachometru nejenom zaeviduje, ale také ho porovná s předchozí hodnotou v centrální databázi. Pokud je při kontrole stav najetých kilometrů nižší, má řidič co vysvětlovat. A že jich za první týden ledna bylo. Příkladem je řidič Peugeotu v Krakově, který měl stočený tachometr o 46 000 kilometrů. Činili se také policisté v okolí polské Opole. Zde zastavili kamion se stočeným tachometrem o 10 000 kilometrů, nebo majitele Škodovky, kterému údaj neseděl o celých 185 500 kilometrů. Zajímavý údaj na tachometru měl i řidič BMW zastavený nedaleko města Zduńska Wola. Tomu stav neseděl o 235 000 km. Zdá se vám to hodně? Stále ještě nejde o rekordmana.

Rekordman měl stočený tachometr o 320 000 kilometrů

Největším rekordmanem se však stal řidič chycený v severovýchodním Polsku, u města Suwałki. Zajímavostí bylo, že byl zastaven jenom kvůli zneužití mlhovek – měl je zapnuté, když nebylo potřeba. Dost možná by to bylo vyřešeno nějak lidsky, pokud by se policista nepodíval na stav tachometru. V tu chvíli měl 52letý řidič Volkswagenu co vysvětlovat, protože stav zjištěný při policejní kontrole ukazoval o 320 000 kilometrů méně, než byl poslední evidovaný údaj.

Diskuze Vstoupit do diskuze
67 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články