Kvůli neznalosti jedné neobvyklé značky jezdí řidiči zbytečně pomalu a brzdí tak provoz

Existují řidiči, kteří se na některých místech plouží; a to zcela zbytečně, protože nejsou obeznámeni s jednou konkrétní značkou.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Jedna silnice v Praze je zcela výjimečná a vzniká na ní zvláštní paradox – řidiči jedou naprosto jinak, než by mohli. Běžné nedodržování rychlosti vypadá tak, že na úsecích s omezením 50 km/h jede řidič osmdesátkou, jenže naopak tam, kde je 80 km/h povoleno, se z nejasného důvodu plouží padesátkou. Jenže takhle vzniká mnoho nebezpečných situací a hustý provoz; přitom by stačilo sledovat značky a zbytečně nepanikařit před kamerou, která na úseku měří rychlost.

Silnice, kde se dějí dopravní divy

Zmíněná silnice v Praze se jmenuje 5. Května a platí na ní omezení na 50 km/h kvůli hustší bytové zástavbě. Je ale vybavena třemi proudy, tudíž řada řidičů zrychluje a není proto divu, že úsek patří mezi oblíbené destinace dopravní policie. Ta vytrvale křižuje v maskované Octavii jako loď a na přídi má místo vlajky radar. Jenže pak dojde ke změně situace, neboť oblast Pankráce je vybavena značkou Silnice pro motorová vozidla (IZ 2a).

iZdroj fotografie: Depositphotos

Tato značka dovoluje zrychlení až na 110 km/h mimo obec, zatímco v ní pak 80 v hodině. A to je přesně rychlost, jakou tu mají řidiči zařadit. Paradoxně ale právě tady řidiči často brzdí na 50 km/h, pročež tu výrazně houstne provoz, což má nejspíš na svědomí kamerový systém umístěný 100 metrů před touto značkou. Pro řidiče je to signál „můžeš dostat pokutu“, takže sundají nohu z plynu a na zmíněné značce již znovu nezrychlí. V zásadě nejspíš neví, jak se zachovat.

Problematický úsek s rizikovým chováním

Tento úsek mířící z centra je ale jeden z mnoha, kde se nic nekontroluje, protože měření probíhá jen směrem do centra a kamery měří pouze hustotu provozu. Ostatně v úseku, kde se mění rychlostní limity, by bylo pro systém dosti obtížné spočítat průměrnou rychlost řidiče a určit, zda porušil dopravní předpisy. Řidiči tím pádem před kamerami panikaří zcela zbytečně. Navíc se další značka nechystá, protože trendem je naopak jejich omezení a tudíž větší přehlednost.

iZdroj fotografie: Pixabay

Při jízdě z centra je tedy nutno vzpomenout si na lekce z autoškoly a zrychlit, protože i hustší doprava má na svědomí nehodovost tohoto úseku. Policejní mapa nehodovosti jasně ukazuje střety, kde je obvyklou příčinou nedodržení bezpečné vzdálenosti, přejíždění mezi pruhy a skutečnost, že se řidiči nevěnují naplno řízení. Praha má hodně dalších míst, kde lze bez problémů jezdit až 80 km/h, a podobné úseky jsou i v Brně, Ostravě či dalších městech.

Diskuze Vstoupit do diskuze
64 lidí právě čte
Autor článku

Jaroslav Novčák

Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Nejstarší revolver na světě je starý přes 400 let: byl trochu „zaostalý“, ale přesto velmi efektivní. Vlastnil ho důstojník za 30leté války
Události247.cz
Události247.cz
Dokonce i zboží v akcích je čím dál dražší. Slevy navíc nemohou starší lidé často vůbec využít
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Novým divem světa se staly duhové hory v Peru. Objevily se díky globálnímu oteplování
adbz.cz
adbz.cz
Čisté plechy bez zdlouhavého drhnutí: Stačí je posypat práškem do pečiva a postříkat citronovou šťávou