Dostupné SUV Leapmotor přijíždí do Česka: 15 000 vozů prodali za jednu hodinu. Hezčí auto neexistuje? Jezdí „zadarmo“

Jedno ze zajímavých SUV na českém trhu nabízí dva druhy pohonu a zázemí renomovaného, velkého dovozce a prodejce. 15 000 prodaných kusů za první hodinu pak hovoří za vše.

i Zdroj fotografie: LeapMotor
                   

V dnešní (v obchodu poněkud nestabilní) době se nejednou často zcela zásadní skutečnosti mění doslova „z hodiny na hodinu”. Revoluční elektromobilita, čínská invaze (nejen) do Evropy a vysychající pokladny automobilek, investujících (někdy zcela nenávratně) miliony a miliony eur do ekologických opatření a přechodu na elektromobilitu, pak vedou často k překvapivým vyústěním. Jedno z nich je právě tady – a v prodeji i v Čechách. Pojďme se na něj s redakcí AutoŽivě.cz podívat společně.

Koncern Volkswagen se „popral“ o nováčka z Číny

Není tedy možná nakonec až tak s podivem, že koncern Stellantis, zahrnující pod sebou mnoho italských, francouzských a amerických značek, nakonec ve společném podniku pro Evropu získal 51procentní podíl spolu s čínskou firmou LeapMotor, která vlastní zbylých 49 procent. Pikantní na celém obchodu je to, že Stellantis se o čínskou značku „popral“ před několika lety s Volkswagenem – a vyhrál. A zřejmě moc dobře věděl, proč o LeapMotor tolik stojí.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastnit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

Koncern tvrdě zasáhne proti čínské konkurenci. Zpět do Asie ji odkáže tak, že zaplaví trh těmito novými levnými auty

Z jednoduchého důvodu – skvěle doplňuje jeho stávající portfolio. A technologie elektromobility, které jsou pro čínské firmy čímsi zcela samozřejmým, ale evropské značky je musí pracně vyvíjet, ne vždy s úspěchem (zdravíme Volkswagen). A protože Stellantis u nás zastupuje jeden z největších hráčů na trhu, společnost Emil Frey, není divu, že i čínská LeapMotor spadá pod tento importérský kolos. Výhoda pro zákazníka? Servis v zásadě kdekoli a podle nejvyšších standardů, nic „garážového“.

Emil Frey jako záruka solidního prodeje i servisu

Jedním z modelů, do kterých trojka Stellantis/LeapMotor/Emil Frey vkládá velké ambice, je do segmentu B-SUV patřící nový model LeapMotor B10. V této nabité kategorii bude přitom hned od samého počátku soupeřit s takovými zavedenými „esy“, jakými jsou Toyota C-HR, Kia XCeed, Hyundai Kona nebo Mazda CX-30. S délkou 4,5 metru a nejnovější elektrickou platformou LEAP 3.5 (která umožňuje mimo jiné aplikaci asistenčních systémů řidiče ADAS, konfigurovatelného digitálního kokpitu nebo podpory autonomní jízdy), by nemusel být bez šancí.

Leapmotor B10 REEV: plug-in hybrid s benzínovým motorem

A kdo by nechtěl plně elektrickou variantu, bude mít možnost plug-in hybridu, označeného Leapmotor B10 REEV. Po vzoru o 20 cm delšího modelu C10 bude menší SUV vybaveno elektromotorem o výkonu cca 200 koní a benzínovým motorem o objemu 1,5 litru. Přitom zadní kola jsou poháněna výhradně elektromobilem a spalovací motor není spojen s koly, ale slouží pouze k nabíjení baterie. Čili klasický „prodlužovač dojezdu“. Konstrukčně jednodušší než klasický PHEV, v praxi lepší efekt (ušetřená hmotnost = menší spotřeba a větší dojezd).

Nabitá baterie s kapacitou přes 28 kWh by přitom měla poskytnout dojezd přes 140 km na elektřinu (cyklus WLTP). Celkový dojezd v kombinovaném cyklu přesahuje 950 km, stejně jako u dobrého vznětového motoru. Spotřeba paliva 0,4 l/100 km v smíšeném režimu – takto skvělého výsledku je možné dosáhnout pouze při běžném nabíjení baterie a do doby jejího vybití – jde o běžnou „taktiku” udávání spotřeby pro PHEV modely. Jak vidno, ani LeapMotor neodolal atraktivním číslům.

Leapmotor B10: 15 000 prodaných vozů za 1 hodinu

Zájemci o model B10 přitom hned při zahájení prodeje v Číně zahltili systém 15 000 objednávkami během první hodiny, do 48 hodin pak bylo přijato 31 688 rezervací. Zajímavostí je, že 73 procent objednávek tvořily vozy vybavené LiDARem (laserovým radarem). Ten detekuje ostatní auta a chodce za všech povětrnostních podmínek. „Vidí“ přitom i menší zvířata, jako jsou psi nebo lišky (současná řešení to nedokážou). Počkáme si, kolik zájemců se o nový LeapMotor B10 najde u nás. Jak to tipujete vy?

Zdroj: LeapMotor
Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články