Koncern tvrdě zasáhne proti čínské konkurenci. Zpět do Asie ji odkáže tak, že zaplaví trh těmito novými levnými auty

Čínská auta mají zaplavit Evropu, ale s tím nesouhlasí místní konkurence. Chce čínské soupeře vyhnat levnými malými kompakty.

i Zdroj fotografie: Stellantis
                   

Je to tak trochu salámová metoda. Na první pohled to není vidět, ale čínské automobilky se snaží opanovat svými auty Evropu. Postupně. Nenápadně. Pomalu. To není mimochodem žádná novinka, tyto trendy jsou tady už dlouhé roky. Jen to v minulosti mnohdy s auty, která byla po bezpečnostní stránce jak papírové krabice, nevyšlo. Budoucnost může být ale aktuálně jiná. A s tím nesouhlasí velký hráč na trhu.

Čína se snaží zaplavit Evropu. Nenápadně, pomalu a jistě

Společnost Stellantis se rozhodla k akci v reakci na rostoucí konkurenci čínských automobilů v Evropě a plánuje zaplavit trh cenově dostupnými malými vozy. Tato snaha byla iniciována souběžně s představením subkompaktního hatchbacku Citroen e-C3 pro evropský trh. Bylo oznámeno, že vzniknou další podobná auta, vyráběná na platformě Smart Car. Jedním z nadcházejících modelů bude pravděpodobně nový Fiat Panda.

iZdroj fotografie: Stellantis

Stellantis, jedna z největších automobilových společností na světě, se rozhodla reagovat na vzrůstající konkurenci čínských automobilových značek v Evropě. Zavedla budgetovou platformu Smart Car, která je zjednodušenou verzí platformy CMP (Common Modular Platform). Ta byla původně určena pro rozvíjející se trhy, jako jsou Afrika, Indie a Jižní Amerika, kde je poptávka po cenově dostupných a jednoduchých vozech.

Čínská automobilka vyvinula elektromobil, který na jedno nabití ujede až 1 000 km. Přijde revoluce z východu?

Hodí se ale i pro evropské prostředí, jak je vidět. I když model Citroen C3 z Brazílie, postavený na platformě Smart Car, neuspěl v nárazových tamních testech NCAP, nevadí. Pro evropský trh byl podroben zásadním úpravám na zvýšení bezpečnosti. Verze pro evropské trhy byla posílena z hlediska aktivní i pasivní bezpečnosti a podrobena testům Euro NCAP. Evropský Citroen C3 nové generace je dobře vybaven z hlediska aktivní bezpečnosti.

Vůz neprošel bezpečnostními testy, ale dostal druhou šanci

Jsou zde ochranné systémy včetně šesti airbagů, systému automatického nouzového brzdění, systému udržování v jízdním pruhu, systému rozpoznávání dopravních značek a systému sledování únavy řidiče. Kromě Citroenu C3 plánuje Stellantis v průběhu následujících dvou let uvést na evropský trh dalších až sedm cenově dostupných modelů. Většina bude elektrických. Cílem těchto vozidel je konkurovat čínským elektromobilům.

iZdroj fotografie: Citroen

Čínské vozy získávají stále větší podíl na evropském trhu a rozšiřují se do různých segmentů a kategorií. I když modely na platformě Smart Car nejsou úplně levné, cena nových elektromobilů se bude pohybovat kolem hranice 20 000 eur. Tedy zhruba půl milionu korun. To je konkurenceschopná cenová hladina. Dokonce i Citroen e-C3 bude od roku 2025 k dispozici ve verzi, jejíž cena by se měla pohybovat těsně pod uvedenou částkou. Jak moc tím proevropský koncern zbrzdí čínskou ofenzivu, se ještě ukáže.

Koupili byste si čínské auto?

Zdroj: Stellantis
Diskuze Vstoupit do diskuze
109 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články