Až do roku 1999 byla německá firma AMG nezávislou společností, která se specializovala na tuning vozů značky Mercedes-Benz. Známá německá automobilka, respektive její mateřská společnost Daimler, sice nakonec AMG odkoupila, ale ty nejzajímavější modely upravila AMG ještě jako samostatná značka.

Patří mezi ně také legendární „Kladivo“, jak se přezdívá upravenému Mercedesu 300 CE z počátku devadesátých let.

ZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

Éra silných motorů

Na atraktivitě Kladiva má podíl i skutečnost, že tento model vznikl ještě předtím, než se svět zbláznil do ekologie, do paliva se začaly přimíchávat různé zelené příměsi a motory začaly ztrácet kubaturu. A tak se v Kladivech objevoval osmiválec s objemem od pěti do šesti litrů. A také s patřičným zvukem a výkonem. Když už jsme u toho zvuku, automobiloví fanoušci vyzkoušeli, že hluk motoru Kladiva je za určitých podmínek slyšet až neuvěřitelné tři kilometry daleko. Taková auta už se bohužel hezkých pár let nevyrábějí…

ZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

385 koní pod kapotou




Nebývale velký osmiválcový benzinový motor je pochopitelně znát i jinak než jen hlukem. Téměř čtyři sta koní se postará o skvělý odpich, navzdory své velikosti se Kladivo rozjede z nuly na sto za necelých pět vteřin. A maximální rychlost 289 km/h rozhodně také není k zahození. Lahůdkou je pak točivý moment 566 Nm při 3900 otáčkách za minutu, který z Kladiva dělá hotovou dálniční střelu.

ZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

Limitovaná edice

AMG v éře své samostatnosti vyrábělo tuningové speciály v limitovaných edicích. Kladiv tak vzniklo jen 12 kusů, které se hned rozjely do celého světa – první byl prodán do Japonska a poslední vůz jezdil v Nizozemsku, než změnil majitele a vrátil se do rodného Německa. Podobně jako u jiných speciálů, i u Kladiva se očekává, že jeho cena v blízké budoucnosti poroste. Ze silnic se proto tato krásná auta přesouvají do garáží, kde se z nich postupně stávají investiční příležitosti.