Ve světě automobilismu to funguje stejně, jako všude jinde. Každý rok se nám ukazuje velké množství nových modelů a ty předešlé se stávají staršími a jsou okoukané. Ale stejně jako kdekoliv jinde, i mezi auty najdeme kousky, které jsou nadčasové a řadí se k tzv. klasice. Dneska jsme si do hledáčku vzali model M3, kterým neurazíme snad žádného ‚petrolheada‘. Konkrétně jsme se chopili ‚é čtyřicet šestky‘ jejímž majitelem je Waldi Franz. BMW E46 patří na silnici k těm autům, která vidíme více než často, ale přesto je jeho design tak povedený, že i dnes, 11 let po ukončení jeho výroby, může zcela konkurovat dnešním vozidlům a není okoukané. Pánové z mnichova odvedli opravdu dobrou práci. A samozřejmě i tenhle model vyšel ve verzi M.

Tohle ‚eMko‘ jste si mohli koupit pouze ve verzi cabrio nebo kupé a disponovalo 3.2l osmiválcem a 252kW. Jeden takový malý zázrak vlastní i Waldi Franz. Ovšem jeho ‚eM trojka‘ je zvláštní, a to jak ‘vnitřnostmi‘, tak i zevnějškem. Než se dostaneme ke všem úpravám, tak je nutné říct, že Waldi si na svém autě udělal všechno kromě kamuflážní fólie sám. M3 se k němu dostalo v roce 207 a od té doby na něm probíhají úpravy.




Tak a teď už konkrétně. BMW dostalo nový přední CSL nárazník s dominantním otvorem pro přívod vzduchu na levé straně. Stejně, tak bylo nahrazeno i víko kufru, na jehož místo šla opět verze z CSL z karbonu a difuzor (opět z verze CSL). Tento stroj stojí na VMR VB3 CSL kolech o rozměrech 19×9.5 vpředu a 19×1 vzadu, na kterých jsou nazuté gumy Falken. O podvozek se starají pružiny a tlumiče KW V3, které perfektně auto snížili a řízení se tak stalo opravdu zážitkem. Dále se vytáhly všechny lemy pro dosažení ještě lepšího vzhledu. Posledním počinem byla arctic camo folie. Musíme přiznat, že vůz v kombinaci s touto folií, je opravdu lahůdka a nemusíme snad dodávat, že jen málokdo se za ním neotočí.