Luxusní limuzínu si může dovolit skoro každý, stojí pár korun. Jednu skupinu majitelů pak ale zruinují náklady na servis

Vozit se jako ředitel továrny může skoro každý, auto vyjde na pár korun. Na servis si ale musí vzít chudák úvěr nebo prodat ledvinu.

i Zdroj fotografie: S vědomím CAMARO SP. Z O.O.
i Zdroj fotografie: S vědomím CAMARO SP. Z O.O.
i Zdroj fotografie: S vědomím CAMARO SP. Z O.O.
i Zdroj fotografie: S vědomím CAMARO SP. Z O.O.
i Zdroj fotografie: S vědomím CAMARO SP. Z O.O.
Další 1 fotografie
Další 1 fotografie
                   

Jak moc složité je koupit levně skutečně luxusní limuzínu? Není to tak těžké, jak by se mohlo zdát. Byť bylo BMW řady 7 V. generace (F01) z let 2008 až 2015 ve své době považováno za vrchol luxusu a technické dokonalosti. Jako nové bylo k dostání za tři a půl milionu Kč, a pokud mělo luxusní výbavu a výkonný motor, cena stoupala ještě výš. Jenže čas utekl velmi rychle, a pokud něco limuzíny tohoto typu zvládnou, tak je to ztratit většinu své původní ceny.

Jako nové stálo auto miliony Kč, teď je levnější než motorka

Na trhu s ojetinami je nyní možné sehnat nejlevnější exempláře za pouhých 15 % původní ceny. To je jistě pro řadu lidí lákavá nabídka. Nicméně nákup takového luxusního vozu není zdaleka tak jednoduchý, jak by se mohlo zdát. I když dnes stojí takové auto méně než ojetá Fabia, cena servisu a náhradních dílů stále přísluší prémiové třídě. Nejde ale jen o peníze. Na českých silnicích mohou zájemci zjistit, že jízdní komfort tohoto auta není vždy tak plynulý, jak by se mohlo zdát.

iZdroj fotografie: S vědomím CAMARO SP. Z O.O.

Ačkoliv si na hladkých německých dálnicích sedan dokáže udržet vysokou rychlost s minimálním hlukem, na nerovnostech a opravách cesty ztrácí svou pohodu. Zde mohou méně prestižní automobily typu Volkswagenu Passat více přesvědčit. Leckterý sedan střední třídy lépe filtruje nerovnosti než BMW řady 7. Nicméně na delších cestách po tisících kilometrů tato luxusní limuzína příjemně potěší.

Náklady na servis jsou stále vysoké. I když auto stojí pár korun

Kvalitní sedačky a efektivní izolace umožní dojet na místo cíle v komfortu. Hladina hluku uvnitř vozu je mnohem nižší než u většiny běžných automobilů, což vám umožní cestovat dlouhé vzdálenosti bez únavy. Zpět k penězům. První majitel, který se zřejmě vozil na zadní sedačce a měl svého řidiče, asi vůbec netušil, kolik stojí provoz takového auta. Tíha investic padla až na druhého majitele, ten třetí pak už možná tahá z balíčku Černého Petra.

iZdroj fotografie: S vědomím CAMARO SP. Z O.O.

Ojetým vozům BMW řady 7 může být třeba pozornější péče, zejména u třetího majitele, který často kupuje takové auto za zlomek původní ceny. I když někteří majitelé vozů v této třídě nešetří na údržbě, jiní mohou své povinnosti zanedbávat. Není neobvyklé, že některé motory mohou ujíždět na jedné dávce oleje až 25 000 až 30 000 km. U dieselů to nemusí být tak katastrofické, ale u benzínových motorů je to závažný problém.

Autobazarový klenot: Volha 24 po olympijském taxikáři. Uniforma je v ceně, špionážní telefon na KGB také

Jedním z problematických míst může být převodovka, zejména u pozdějších modelů s osmistupňovou automatickou převodovkou. Je doporučeno provádět výměnu oleje u osmistupňového automatu nejpozději po ujetí 100 000 km, a u šestistupňového převodu nejpozději po ujetí 120 000 km. Jaké jsou nejčastější závady a problémy? Porouchaný systém xDrive, i vinou nesprávných pneumatik.

Rizikem u ojetiny je také opotřebovaná převodovka. Pokud nemá neměněný olej. Problém turbodmychadel a závady vstřikování hrozí často u 750i. Problematická může být vůle v zavěšení na přední nápravě. Nánosy karbonu na ventilech a pístech nepotěší zájemce o zážehové verze, pozor na auta, do kterých byl tankován špatný benzín! U naftových aut, zejména u 750d, hrozí vadný okruh EGR, závady turba, zadření motoru.

Čtyřkolka je problematická, stejně jako víc než jedno turbo

Problémy jsou s pohonem xDrive, který je velice citlivý na rozměry a typ pneumatiky. Rozumnější je prostě nechat na bazaru ležet čtyřkolku ladem a koupit si verzi s pohonem zadní nápravy. Odpadnou výše uvedené potíže, vůz nebude tak citlivý na typ pneumatik. Nejlepší motory? Je vhodné volit buď benzinový šestiválec ve verzi 740i od roku 2012, nebo nafťáky 730d, případně ještě 740d. Nicméně varianta s jedním turbem naprosto stačí.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Na prodej je aktuálně BMW řady 7 z roku 2009. Stojí v přepočtu 180 000 Kč. Má parádní výbavu a pod kapotou oblíbený naftový šestiválec. Ovšem je zde jedno velké ale. Auto má najeto víc, než obvykle český zájemce v bazaru chce. Nájezd vozu je 460 000 km. Takové auto prostě a jednoduše nelze doporučit. Servisní historie, i kdyby byla kompletní, bude příliš rozmanitá. Pokud, tak se vyplatí připlatit si a koupit auto, které bude mít méně najeto. Kdyby nic jiného, tak bude takový exemplář méně opotřebovaný po mechanické stránce.

Galerie

Další 1 fotografie
Další 1 fotografie

Koupili byste si starou luxusní limuzínu?

Diskuze Vstoupit do diskuze
136 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články