Malá auta jsou stále dražší, lidé chtějí výbavu z velkých aut!

                   

Kompaktní hatchbacky se zejména v Evropě již dlouho těší popularitě. Přestože v minulosti se jednalo většinou o malé jednoduché krabičky na kolech, dnes je situace jiná.

To nepřekvapí při prémiových značkách jako je Mercedes nebo Audi, nabídka příplatkové výbavy se však rozrostla právě u výrobců méně luxusních aut. Širší nabídka zvýší prodeje, lépe vybavené auta se zase mohou prodávat s vyšší marží.

V Evropě se za první polovinu roku 2017 prodalo 1,8 milionu vozů patřících do segmentu B, oproti stejnému období v roce 2016 prodeje vzrostly o 5 procent. Tento segment tvoří až 22 procent z celkového prodeje aut, ukazují statistiky společnosti JATO Dynamics.

Na čele žebříčku se nachází Renault Clio, další příčky obsadily Volkswagen Polo a Ford Fiesta. Právě Polo a Fiesta se letos dočkaly nové generace.

Kompaktnější rozměry, ale stejná výbava

„Vidíme nárůst poptávky po lepší vybavených a dražších malých autech,“ uvedl Felipe Munoz, analytik společnosti JATO.

Zákazníci totiž chtějí přejít na menší auta, ale nechtějí přijít o výbavu. Tento trend si všimli i automobilky, což se odráží na nových modelech.

Ve výbavě najdeme kožená, vyhřívaná sedadla, couvací kameru, audiosystém B & O PLAY s deseti reproduktory a basovým reproduktorem (subwooferem).

Kromě ní je dostupná v „obyčejné“ verzi Titanium, sportovně laděné ST-Line, do budoucna se připravuje i outdoorová verze Active.

Asistenční systémy z větších modelů

Významnou změnou oproti předešlé generaci je i počet asistenčních technologii jako je adaptivní tempomat, kontrola jízdy v pruhu, nebo automatické brzdění. V nové Fiestě je najdeme dohromady 15, téměř čtyřnásobek oproti čtyřem asistentem předešlé generace.

Polo nabízí také infotainmentový systém s 8-palcovou obrazovkou. Tradiční budíky před řidičem vystřídal digitální přístrojový štít Active Info Display.

Časy, kdy jen největší machři měli v hatchback elektrické ovládání oken jsou tedy minulostí. Podle údajů JATO však o jednu technologii stále zájem není – až 94 procent aut v tomto segmentu bylo prodáno s manuální převodovkou.

Diskuze Vstoupit do diskuze
111 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články