Malá šipka vedle ukazatele hladiny paliva má skrytý význam, o kterém mnoho řidičů neví

Každý automobil má na přístrojové desce ukazatel stavu nádrže, u něhož je malá šipka. Ačkoliv ji mnozí neřeší, má vcelku zásadní význam.

i Zdroj fotografie: PxHere
                   

Všichni řidiči by se měli seznámit s vozem, který si koupí (ne půjčí) ještě dříve, než s ním vyjedou na silnici. I když mají auta mnoho společného, existují určité rozdíly a detaily, o nichž někteří motoristé nemají tušení. Právě malá šipka vedle ukazatele nádrže je jedním z nich, jak dokazuje i řada případů z čerpacích stanic, kdy řidič zkrátka netušil, u jakého stojanu zastavit.

Šipka ukazatele bývá napravo i nalevo

Ačkoliv je ukazatel v každém voze, nikdy není na stejné straně – například japonští výrobci ho umisťují výhradně na levou stranu, zatímco evropští zase na pravou (ale není to 100% pravidlem). Proč nejsou standardy jednotné? Automobilky se v tomto směru dělí na dva základní tábory, přičemž obě dvě zohledňují bezpečnost řidiče při tankování.

iZdroj fotografie: PxHere

Například německý Volkswagen se vyjádřil, že „řidič by nikdy neměl stát v místě, kde projíždějí jiná auta“, což dává smysl. Na čerpacích stanicích sice jezdí většina motoristů pomalu, některé však fungují spíše jako „průjezdová místa“ mezi dvěma směry vozovky, a ne všichni si lámou hlavu se zpomalením. Snadno by tak mohlo dojít k nehodě, kdy řidič špatně odhadne prostor, a tankujícího kolegu srazí.

iZdroj fotografie:

Všichni řidiči by se měli seznámit s vozem, který si koupí (ne půjčí) ještě dříve, než s ním vyjedou na silnici. I když mají auta mnoho společného, existují určité rozdíly a detaily, o nichž někteří motoristé nemají tušení. Právě malá šipka vedle ukazatele nádrže je jedním z nich, jak dokazuje i řada případů z čerpacích stanic, kdy řidič zkrátka netušil, u jakého stojanu zastavit.

Šipka ukazatele bývá napravo i nalevo

Ačkoliv je ukazatel v každém voze, nikdy není na stejné straně – například japonští výrobci ho umisťují výhradně na levou stranu, zatímco evropští zase na pravou (ale není to 100% pravidlem). Proč nejsou standardy jednotné? Automobilky se v tomto směru dělí na dva základní tábory, přičemž obě dvě zohledňují bezpečnost řidiče při tankování.

Například německý Volkswagen se vyjádřil, že „řidič by nikdy neměl stát v místě, kde projíždějí jiná auta“, což dává smysl. Na čerpacích stanicích sice jezdí většina motoristů pomalu, některé však fungují spíše jako „průjezdová místa“ mezi dvěma směry vozovky, a ne všichni si lámou hlavu se zpomalením. Snadno by tak mohlo dojít k nehodě, kdy řidič špatně odhadne prostor, a tankujícího kolegu srazí.

Význam šipky ukazatele paliva je prostý

Kdo by to ještě nevyčetl mezi řádky, tak tato šipka jednoduše ukazuje, zda-li se nádrž nachází napravo nebo nalevo. Je to možná banalita, ale kdo ještě nikdy neviděl video, kdy řidič zastavil u stojanu špatnou stranou, a poté tahal hadici kolem (nebo dokonce skrze) auta? Jednoduchá pomůcka pomůže zejména v momentě, kdy řídíte cizí (třeba půjčené) auto a zapomněli jste se podívat, na jaké straně má umístěnou nádrž.

Na několik „failů“ se můžete podívat na videu. Někteří řidiči evidentně nejenom neznají své auto, ale zároveň jim chybí selský rozum.

https://youtu.be/vupgBykQnko

Význam šipky ukazatele paliva je prostý

Kdo by to ještě nevyčetl mezi řádky, tak tato šipka jednoduše ukazuje, zda-li se nádrž nachází napravo nebo nalevo. Je to možná banalita, ale kdo ještě nikdy neviděl video, kdy řidič zastavil u stojanu špatnou stranou, a poté tahal hadici kolem (nebo dokonce skrze) auta? Jednoduchá pomůcka pomůže zejména v momentě, kdy řídíte cizí (třeba půjčené) auto a zapomněli jste se podívat, na jaké straně má umístěnou nádrž.

Na několik „failů“ se můžete podívat na videu. Někteří řidiči evidentně nejenom neznají své auto, ale zároveň jim chybí selský rozum.

Diskuze Vstoupit do diskuze
150 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články