Prodám Fiat Panda 4×4: Mimořádný projekt v hodnotě 528 881 Kč. Až uvidíte, pochopíte

Díky novým komponentům je možné oživit i již nevyráběné stroje a nechat vzniknout tzv. restomodům. A navíc jim dodat i originální design a výbavu, přesně jako v tomto případě.

i Zdroj fotografie: Niels van Roij Design
i Zdroj fotografie: Niels van Roij Design
i Zdroj fotografie: Niels van Roij Design
i Zdroj fotografie: Niels van Roij Design
i Zdroj fotografie: Niels van Roij Design
i Zdroj fotografie: Niels van Roij Design
i Zdroj fotografie: Niels van Roij Design
i Zdroj fotografie: Niels van Roij Design
i Zdroj fotografie: Niels van Roij Design
i Zdroj fotografie: Niels van Roij Design
i Zdroj fotografie: Niels van Roij Design
i Zdroj fotografie: Niels van Roij Design
i Zdroj fotografie: Niels van Roij Design
i Zdroj fotografie: Niels van Roij Design
Dalších 10 fotografií
Dalších 10 fotografií
                   

Můžete si o té italské krabičce se zcela rovným čelním sklem myslet cokoli, ale jde o jeden z nejlepších automobilů, jaký kdy na Apeninském poloostrově vznikl. Pochopitelně včetně všech Ferrari, Maserati nebo Lamborghini. A pochází z pera tvůrce vyhlášeného designérem 20. století. Ti znalí již vědí, zbytku napovím: jediný Fiat, který se jmenuje po medvídkovi. Ano, je to Panda, pochopitelně. Pro Fiat klíčový model, který jej „tahal z bryndy“ už nejednou. Opravdu speciální Pandu si na každý pád nikdy nenechte pláchnout. Pojďme se na ni podívat společně.

Zásadní role Pandy pro mobilitu Evropanů je nezpochybnitelná

A i když se srovnání s Ferrari nebo Lamborghini uvedenému v předchozím odstavci možná pousmějete, rád vám jej vysvětlím. Role Pandy v umožnění mobility i nižším nebo slabším sociálním vrstvám je totiž nezpochybnitelná, v tomto směru zastává roli jakéhosi pokračovatele legendárních dvojčat Fiat 500/600 a není náhodou, že právě moderní verze kultovní „pětistovky“ má technické základy převzaté z (taktéž moderní) Pandy. A zatímco nová 500 je spíše designovým počinem, Panda je stále tím, kdo má především vozit. A sloužit.

iZdroj fotografie: FIAT

První generace pak odvezla miliony Evropanů (a nejen Evropanů) na jejich cestách a pro mnohé se stala více než automobilem. Byla kamarádem, spolupracovníkem, členem rodiny. Za málo peněz hodně muziky. To první už tak úplně neplatí u moderních verzí, byť jsou stále dostupné. A příliš to neplatí ani u jedné speciální verze, kterou ke čtyřicátému výročí Fiatu Panda 4×4 vytvořila společnost Niels van Roij Design ve spolupráci s holandským prodejcem Kaeve Cars.

Design inspirovaný mořem a jachetním sportem

Jedinečný restomod se jmenuje „Piccolo Lusso“, a jak je patrné z fotografií, model prošel důkladnou renovací, včetně zakázkového lakování a generálního opravení interiéru. „Nouvo Panda“ je navržena jako kombinace elegance a funkčnosti, přičemž si zachovává charakteristické vlastnosti klasického Fiatu Panda, přestože není zaměřena na cenovou dostupnost. Karoserie je v atraktivním odstínu Azzurro Blue, který připomíná moře. Je navíc doplněna ocelovými prvky s bílými kroužky, které barevně pasují do „mořského designu“.

Zachrání Tonale legendární Alfu Romeo? Dala mu dechberoucí design, skvělý interiér i motory, ale jedno zůstává nejisté

Dříve nelakované plastové díly, jako jsou nárazníky, zrcátka a vnější obložení, jsou nyní v téže barvě jako karoserie. Přední i boční směrovky jsou pak čiré a nahrazují původní oranžové. Interiér darovaného Fiatu Panda 4×4 od Sisleyho nebyl v dobrém stavu a byl považován za velmi těžko zrestaurovatelný. Tým návrhářů se však rozhodl pro nové měkké kožené čalounění výplní dveří, palubní desky a sedadel v odstínech hnědé a bílé, které byly inspirovány středomořskou architekturou.

Silueta „krabicového designu“ Pandy i na textilii uvnitř vozu

Vložky sedadel jsou vyrobeny z tkaniny, která je ve vzorech malých čtverců, aby odrážela hranatou siluetu Pandy. Na palubní desce je umístěn sklonoměr, který ukazuje, že italský městský vůz bere terén vážně. Odznak Sisleye, který symbolizuje muže na kajaku, je umístěn na palubní desce, volantu a dveřích jako narážka na původní auto. Zavazadlový prostor byl také vylepšen podlahou z teakového dřeva, která připomíná designy, jako je Castagna Milano Tender 2 500 a další inspirace ze světa jachtingu.

iZdroj fotografie: Niels van Roij Design

Celý projekt vyšel téměř na jeden milion korun. Nicméně za výslednou podobu to bezpochyby stojí a o zájemce tuším nebude mít nouzi. Pro nás ostatní nezbývá než se podívat na inzerci ojetých vozů: zachovalých 4×4 verzí novodobé Pandy je k mání stále dostatek.

Galerie

Dalších 10 fotografií
Dalších 10 fotografií

Dali byste šanci Fiatu v garáži, nebo jste spíše na německé vozy?

Zdroj: AutoExpress
Diskuze Vstoupit do diskuze
137 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články