Máte volných 5.000.000 Kč? Vylaďte si Subaru Impreza!

                   

Nudíte se? Zapomeňte na medvídka mývala a přestavte si Subaru Impreza WRX

Řidiči rádi tvrdí, že své auto milují natolik, že by v něm i bydleli. Alex vzal tento nápad velice vážně a investoval něco málo přes čtvrt milionu amerických dolarů do svého životního snu. Za sumu v přepočtu pět a půl milionu korun by si běžný smrtelník nejspíš raději nechal postavit rodinný dům se zahradou a s bazénem, Alex se ale možnosti pohodlného bydlení vzdal ve prospěch své vášně.
Společně s řadou specialistů na modifikace vozů Subaru začal Alex v roce 2002 pracovat na své první tuningové úpravě. Nutno dodat, že z původního vybavení ve voze nezůstal kámen na kameni. Po kompletním rozebrání automobilu na součástky došel Alex k názoru, že nejjednodušší bude začít přestavbu z gruntu a vzal to pěkně od podlahy. Postupně během následujících deseti let obměnil ve voze doslova každou matičku i každičký šroubek. Subaru Impreza WRX, zvaná „Bugeye“ pro své kulaté světlomety připomínající oko brouka, disponuje na zakázku vyrobenou desetibodovou karoserií inspirovanou vozem Ferrari Rosso Corsa. Oproti prvnímu modelu je skelet vozu o něco užší, lehčí, má o několik milimetrů širší nárazníky a chlubí se unikátními aerodynamickými vlastnostmi, k nimž přispívá přední kapota z karbonových vláken a masivní zadní spoiler.

Vychytávky, které stojí za to

Celý systém řízení je uživatelsky propracovaný a zaměřený na dokonalou kontrolu, kterou má řidič nad svým vozem během každého okamžiku jízdy. Detailní přehled o chování motoru poskytuje přídavný technologicky vyspělý adaptér Accessport V3 od známé tuningové společnosti Cobb. Je umístěný v kabině a jeho součástí je i velký barevný displej s vysokým rozlišením, který majiteli vozu umožňuje sledovat až šest parametrů v reálném čase.

Řidič tak může tímto programovacím zařízením řídící jednotky, které lze ovládat s pomocí jednoduché aplikace, provádět změny továrního nastavení pohonné jednotky a mapovat všechny její procesy. Tento elektronický pomocník je velice praktický pro odhalení potenciálně závadných součástek a mnohonásobně prodlužuje životnost vozu. Zároveň je majitel ušetřen nepříjemných překvapení a náhlých poruch. Zajímavostí je také systém vzduchových ventilů, které – podobně jako hever – zvedají vůz přibližně 10 cm nad vozovku a umožňují snadnou výměnu kol.
Přestože se jedná o americký vůz, Alex trval na přestavbě volantu na pravou stranu, snad aby byl jeho vůz ještě o něco unikátnější. Co ale určitě dostane každého automobilového fanouška, je karbonový interiér a kovová vnitřní konstrukce se závodní sadou Alcantara.

Motor jaXSepatří a auto, na nějž sedá prach

Motor Turbo XS byl po vzoru závodní konstrukce transaxle umístěn do středu mezi nápravy a běžné silniční vozidlo se postupem času a za přísunu většího objemu financí proměnilo ve sporťák s nitro pohonem. Palivové nádrže jsou umístěny v zadní části vozu a dají se manuálně nebo systémově ovládat, aniž by auto zastavilo. V současnosti pracuje pod kapotou Subaru 280 koňských sil, vývojáři ale nejsou s tímto číslem zcela spokojeni a plánují v rámci optimálního zachování poměru výkonu a bezpečnosti ještě další vylepšení.
Veškeré modifikace jsou samozřejmě legální, navíc pečlivě zdokumentované a takto upravený automobil Subaru Impreza WRX je homologovaný na provoz po všech pozemních komunikacích. Přesto vůz málokdy opouští garáž. Je tedy celá investice zbytečná? Jak se to vezme. Svému majiteli rozhodně přináší radost a dělá skvělou reklamu jeho podnikatelským záměrům.

Diskuze Vstoupit do diskuze
129 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články