Podle nového plánu Zoom-Zoom 2030 vytvoří společnost Mazda čistě elektrické vozidlo, které se na trhu objeví příští rok. .Momentálně nejsou k dispozici žádné další podrobnosti, ale Brink potvrdil, že elektromobil bude mít volitelně k dispozici „prodloužený dojezd“ v podobě nového Wankelova motoru.Navzdory tomu, že to „není nutné, protože běžný motorista ujede v průměru 60 kilometrů denně z domova do práce a zpět,“ hlavním úkolem rotačního motoru bude „zbavit zákazníky veškerých obav“.

Jedná se o jednorotorový motor bez turbodmychadla. Bude fungovat pouze jako generátor a bude umístěn tak, aby udržoval nízké těžiště. Má být „ne větší než krabice od bot“, což zajistí provoz bez vibrací a řidič si ani nevšimne, když nastartuje.

Avšak, i přes velkou snahu o elektrifikaci, Mazda stále věří, že motor s vnitřním spalováním má potenciál.” Z pohledu Mazdy je spalovací motor daleko od odchodu na odpočinek,“ vysvětluje Brink .“ I za 15 či 25 let zůstane spalovací motor důležitým automobilovým komponentem, protože jak hybridy, tak plug-in hybridy tyto motory využívají.“

Automobilka plánuje zvýšit tepelnou účinnost svých spalovacích motorů na zhruba 56 procent, což by v otázce emisí mělo dostat budoucí modely Mazdy na stejnou úroveň s moderními elektrickými vozidly. Technologie Skyactiv-X, první benzinový motor s kompresním vznětovým motorem, který bude komerčně dostupný, bude v několika letech připraven na invazi do prodejních sálů.

Wankelův motor, nebo motor s rotujícím pístem byl patentován v roce 1957. V podstatě jde o klasický čtyřtakt, s tím, že v tělu motoru (válci) rotuje trojúhelníkový píst, jehož tři vrcholy jsou vždy v kontaktu se stěnou. To vytváří tři oddělené prostory a v každém z nich probíhá jedna fáze čtyřtaktního cyklu. Za jednu otáčku pístu proběhnou tři pracovní cykly.

 

V malých rozměrech a jednoduché konstrukci se skrýval velký potenciál výkonu, ale také problémy s životností. Potíž byla zejména v těsnění vrcholů pístu, kdy motor potřeboval po 50 000 km generální opravu. To se Mazdě, která je vozy s Wankely asi nejznámější, povedlo částečně vyřešit, stejně jako vysokou spotřebu a problémy s emisemi. Kromě Mazdy experimentovala s Wankely také ruská Lada, Citroen, Mercedes a dokonce Rolls-Royce. Nejznámějším a dnes patrně nejrozšířenějším autem s motorem s rotačním pístem je ale Mazda RX-8