McDonald’s má nový systém Drive Thru pro objednávky z auta. Řidiči se obslouží sami, bez kontaktu s personálem

Světová síť restaurací rychlého občerstvení reaguje pružně na skutečnost, že většina klientů k ní přijíždí auty. Zkouší jim tedy vyjít maximálně vstříc.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Pokud je mezi vámi nějaký milovník „dvojitého cheese“ a jezdíte pro svoji oblíbenou pochoutku rádi autem, možná pro vás máme jedno příjemné překvapení. Firma se dvěma zlatými oblouky ve znaku totiž vážně testuje systém, kdy by celý obchod probíhal bez kontaktu s lidmi. Řidiči by vjeli dovnitř, na dotykovém displeji by zadali svoji volbu/potvrdili online objednávku a z automatizovaného dopravníku si ji po chvíli odebrali. Vyrobeno lidmi, určeno pro auta. A jejich řidiče. To zní zajímavě. Pojďme se na to podívat.

Možná nastal čas pro „bezkontaktní restaurace“

Jak poznamenává The Guardian, jde o nový systém Drive Trhu pro objednávky z auta, který by cílil primárně na řidiče a umožnil jim ještě více komfortu při jejich volbě. Současně by ale „odsunul“ personál restaurace do pozadí a samotnou volbu a výdej jídla by nechal čistě na bezobslužném systému. V době dotykových displejů a automatizace v podstatě čehokoli je to možná víc přirozená volba, než jsme schopni si zatím připustit. Online pomocí aplikace dopředu, přímo v restauraci pak pomocí kiosku. Řidiči se tedy obslouží kompletně sami bez kontaktu s personálem.

iZdroj fotografie: McDonalds / Creative Commons / CC-BY-SA

Jinými slovy, takhle nějak by mohla vypadat „automatická“ restaurace. Předem objednáte, přijedete do restaurace, na displeji potvrdíte číslo objednávky (sken QR kódu či jakkoli podobně jednoduše) a u automatizovaných výdejníků si odeberete jídlo. Zařadíte rychlost, odjíždíte. Nezní to zajímavě? Personál restaurace by fungoval „v pozadí“, čistě jen ve výrobě a u distribuce, s lidmi by (až na výjimečné situace) v podstatě nepřišel do styku. To není možná až tak marná myšlenka.

Více soukromí a méně stresu na obou stranách

Zajímavé pro řidiče, pro něž odpadne nutnost něco někam hlásit, čekat a platit. Vše se dá vyřídit předem a online, případně u terminálu. A pochopitelně i pro personál, jenž nemusí řešit komunikaci s klienty na denní bázi. Dámám odpadne nutnost dokonalého outfitu, extra líčení a vlasového stylingu – v kuchyni a zázemí restaurace na tom až tak nesejde. Nikdo se také nebude muset stresovat, že i když zrovna dnes nemá svůj den, musí se přetvařovat a usmívat na klienty od rána do večera. Na sporák nebo počítač se usmívat nemusíte.

iZdroj fotografie: Depositphotos

McDonald’s jako oáza klidu a míru?

Z restaurací McDonald’s se tak může stát ideální místo, žádné zbytečné otázky, žádné komplikace, nikdo po vás nic nechce, nikdo se nebude koukat, jakou máte na sobě starou košili a vedle sebe novou partnerku. Jediné, co bude potřeba, budou peníze, pochopitelně. Ale s tím se tak nějak počítá. A možná pro nynější dobu pionýrský čin se jednou stane standardem a budeme se jen divit, jak neskutečně nemoderně a složitě jsme si kdysi jezdili pro svoje Big menu a dvojitého „cheese“. Uvidíme za několik let. Mimochodem, jak se vám ten nápad zamlouvá?

Jak se vám líbí nový „automatizovaný McDonald's“?

Zdroj: The Guardian
Diskuze Vstoupit do diskuze
148 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články