Když se řekne Mercedes 190, každému se jasně vybaví typický sedan, který patřil v osmdesátých letech mezi jedny z nejdostupnějších modelů německé značky. Tímto vozem si Mercedes-Benz dokázal získat celou řadu příznivců, což se podepsalo i na tom, kolik modelů po evropských silnicích jezdilo. Potkávat doslova zástupy těchto aut nebylo nic výjimečného.

Existovala ještě jedna verze

Klasický Mercedes-Benz 190 jako sedan však nebyl jedinou verzí, která se nabízela. Nutno dodat, že existovala ještě jedna, která je dnes považována za skutečnou raritu a také ceněný sběratelský kousek. Vůz totiž existoval i v provedení hatchback. Bylo jich však vyrobeno tak málo, že o existenci této verze nemá řada lidí doslova ani ponětí.

Zajímavá úprava

Mercedes-Benz 190 v hatchback provedení má na svědomí společnost Schulz-Tuning, která ho světu poprvé představila v roce 1990. A to hned ve dvou variantách, a to v standardním pětidveřovém, ale dokonce i v třídveřovém provedení. To bylo v porovnání klasickým sedanem skutečně už diametrálně odlišné auto. Hatchback provedení prošlo řadou úprav, třeba v podobě využití jiných světel, nebo v podobě jiných dveří, kdy byly použity ty z vozu Mercedes 124.  Tolik k tomu, že jde o opravdový unikát.

Malé městské auto




Ve svém principu se mělo jednat o městské auto, kterých jsou dnes na trhu desítky. To ostatně jasně symbolizoval i jeho název, který zněl Mercedes 190E 2.6 City. Jediné, co s provozem ve městě nešlo moc do kupy, byla motorizace. Motor o objemu 2,6 litru a výkonem 160 koní se hodil spíše mimo něj.

Produkce daných aut však netrvala nijak dlouho. Jak bylo zmíněno, poprvé byl hatchback představen v roce 1990 a o rok později, v roce 1991 už byl ohlášen konec produkce. Kolik jich přesně bylo vyrobeno, a hlavně kolik jich dnes najdeme po světě, nebo v Evropě, to je velká neznámá. Každopádně jde o velkou raritu.