MG opět nezklamalo, jejich nové auto je naprostý hit a přepíše všechny rekordy v poměru cena/výkon

MG nenechává nic náhodě a přináší na evropský trh jeden nový model za druhým. Tento je nečekaně praktický v běžném životě a za velmi zajímavé peníze.

i Zdroj fotografie: Alexander Migl / Creative Commons / CC-BY-SA
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
Dalších 6 fotografií
Dalších 6 fotografií
                   

Že je značka MG v Evropě zabydlená možná víc, než v mateřské Číně, je obecně známý fakt. Navíc ona to vlastně stále je evropská značka, to Číňané jen velmi chytře pracují s její historií a vtiskli jí „evropskou image“, která někdy tak zoufale chybí jejím konkurentům. Kromě image jí pak ještě dali do vínku jeden z nejvýhodnějších poměrů výkon/cena, který se v současném automotivu dá najít. Tedy poměr, kolik toho za své peníze dostanete. U MG nadstandardně mnoho. Pojďme se podívat, jak to vypadá v praxi u MG4.

Protichůdné požadavky MG vždy umělo splnit

Číňané u něj pochopili dvě základní věci: aby byl zajímavý i pro ty, kdo by jinak o elektromobilu ani neuvažovali (ano, MG4 jezdí na elektro), je zapotřebí jeho cenu udržet velmi nízko. A za druhé, i přes nízkou cenu nesmí příiš zaostávat ve výbavě. A především za třetí, musí mít slušný dojezd a rychlé nabíjení, aby se mu nikdo nesmál a byl prakticky využitelný. Tyto zdánlivě protichůdné požadavky (a s nimi ještě kupu dalších) se MG daří plnit u všech aut, a ani MG4 není výjimkou.

iZdroj fotografie: MG

Designem kompaktní hatchback formátu VW ID.4 (shoda v číselném označení náhodná?) tak přináší všechny tyto parametry za přístupnou cenu. Jmenovitě palubní desku s dvojitým displejem o průměru 7 palců. Nebo multimediální systém s průměrem 10,25 palců včetně klíčového beztlačítkového odemykání a zapínání vozu. Součástí výbavy jsou také Full LED světlomety, 16palcová kola, balíček asistentů MG Pilot a mnoho dalšího. A bezpečnost nesmí chybět – v testech Euro NCAP získal pět hvězd, tedy maximální počet bodů.

Parametry zcela na špici

MG4 také nechybí již zmíněné rychlé nabíjení baterií: z 10 na 80 % se nabije za pouhých 35 minut (pro 64kWh baterii pomocí 150kW rychlonabíječky), takže cestování na dlouhé vzdálenosti již není nepředstavitelnou záležitostí. O pohon se (v případě Long Range varianty) stará motor o výkonu 150 kW a točivém momentu 250 Nm. Dojezd je až 450 km dle WLTP (pro MG4 EV SE Long Range s 64kWh baterií), přičemž ve městě dokáže vzrůst na působivých 580 km. Kombinovaná spotřeba jízdy je 16,0 kWh/100 km, maximální rychlost je potom omezena na 160 km/h.

iZdroj fotografie: MG

To nejzajímavější na konec: cenovka. Popisovaná výkonnější verze s Long Range baterií 64 kWh a druhou nejvyšší výbavou vyjde v Británii v přepočtu na necelých 800 tisíc korun. Což je stále citelně méně, než stojí například srovnatelná „dvojčata“ VW ID.3 a ID.4, jimž se parametrově MG4 blíží nejvíce. O něco vyšší kapacita baterií u VW je kompenzována nižší spotřebou u MG, dobíjení má pak MG dokonce rychlejší, než jeho němečtí rivalové (150 kW vs 125 kW).

Poměr výkon/cena? Excelentní

Závěrem: MG4 vnáší do světa dostupných a pro denní provoz již naprosto použitelných elektromobilů svěží vítr, kdy nabízí zcela srovnatelné parametry s etalony třídy, ovšem za výrazně menší cenu. A jsme zpátky u premisy z úvodu: kolik dáte a kolik za to dostanete. V tomto případě se daný obchod vůbec nejeví jako špatný. I tak bychom si ale možná počkali na ohlášené rodinné kombi MG5, tam bude uvedený parametr možná ještě o kus příznivější. A jak působí „MG-čtyřka“ na vás? Dejte nám prosím vědět do diskuze pod článkem, děkujeme!

Galerie

Dalších 6 fotografií
Dalších 6 fotografií

Jak se vám pozdává konkurent pro VW ID.3/4?

Zdroj: MG
Diskuze Vstoupit do diskuze
100 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články