Za 1 minutu nabíjení na dobíjecí stanici budou řidiči elektromobilů platit 22 Kč. Kdo si odskočí na záchod, ten se nedoplatí

Řidič, který si dojde pro kávu nebo na párek s hořčicí, zaplatí 22 Kč za minutu blokování místa. Komu a s jakým autem to hrozí, je zřejmé.

i Zdroj fotografie: Pxhere
                   

Tesla, s rostoucím významem své sítě nabíječek, přichází s novou iniciativou, která vzbuzuje kontroverze mezi jejími majiteli elektromobilů. Slovo „iniciativa“ lze totiž s klidným svědomím nahradit výrazem „tahání peněz z kapes majitelů aut“. Kdo chce kam, pomozme mu tam, říká se. Ten, kdo si koupí Teslu, musí platit za auto, a to i v případě, že nejezdí a nenabíjí. A nově i za to, že nabíjí, ale do plné kapacity.

Párek, káva nebo cesta na WC se mohou prodražit

Tento poplatek čelí kritice, majitele elektrických vozů štve, ale změna k lepšímu jistě nenastane. Jde o to, že řidiči vozu Tesla musí platit za každou minutu čekání u nabíjecí stanice, pokud už nenabíjí. Má to určitou logiku, pokud někdo má nabito, je hloupé, aby dále blokoval místo u nabíječky. Je to tak trochu paradox. Tesla na svém webu motivuje řidiče k tomu, aby si „protáhli nohy, dali kávu nebo zahráli hru“.

iZdroj fotografie: Tesla

Jinak řečeno říká, že doba nabíjení je tak dlouhá, že všechno toto stihnete a jen tak chodit dlouhé desítky minut kolem auta by vypadalo trapně. Ovšem jakmile je nabito, musí řidič od stojanu vypadnout, protože jinak platí za každou minuty vysoký poplatek. Tesla uvádí na svém webu, že je to 10 Kč za minutu. A pozor, to jen pokud není stanice obsazena více auty. Za každou další minutu, kterou vůz zůstane připojen k nabíjecí stanici Supercharger, mu je účtován poplatek za parkování bez nabíjení.

Nový vysoký poplatek pro všechny řidiče. U nejlevnějších vozů to bude 2 080 Kč měsíčně

Pokud vůz odjede do pěti minut, poplatek se neplatí, stejně tak se poplatky za parkování bez nabíjení neúčtují, pokud je obsazeno do 50 % míst stanice. Při vyšší obsazenosti už se platí a pokud je stanice plná, platí řidič dvojnásobek, tedy ne 10 Kč, ale 20 Kč. Některé zdroje kritické ke značce Tesla teď poukazují na zdvojnásobení poplatku ve spojení s dobíjením na více jak 90 % kapacity baterie.

USA to má jisté, v ostatních zemích se uvidí později

Nová sazba za čekání činí cca 1 dolar za minutu, což je přibližně 22 korun. Platba bude vyžadována v případě, že majitel baterii nabíjí na více než 90 % její kapacity. Řidič tedy musí pečlivě sledovat, na jakou kapacitu má nabito. A jakmile se přiblíží k 90 %, musí auto odpojit, jinak začne platit vysokou taxu. Majitelé mají být o blížícím se začátku účtování informováni prostřednictvím mobilní aplikace.

Na opuštění stanice mají pět minut. Překročení tohoto limitu bude znamenat automatické účtování nového poplatku. Američtí zákazníci značky se musí s novým opatřením smířit, zda a kdy se podobná politika objeví i v dalších regionech, kde Tesla provozuje své nabíjecí stanice, se uvidí. Je nějaký rozdíl mezi jednotlivými modely, vyplatí se třeba koupit si určitou modelovou řadu a vyhnout se tak placení?

iZdroj fotografie: Depositphotos

Opět nám může odpovědět přímo samotná Tesla prostřednictvím citace z oficiálního webu. Tam se píše, že „poplatky za parkování bez nabíjení mohou být účtovány všem vozům Model S, Model 3, Model X a Model Y. Spekulovat tedy mezi modely nemá cenu. Inu, a teď zcela bez jakéhokoli pokusu o sarkasmus, kdo si koupí drahý elektromobil, musí počínat s tím, že bude platit, platit a platit.

Co říkáte na bizarní poplatek?

Zdroj: Tesla
Diskuze Vstoupit do diskuze
80 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články