Dvoulitrová benzinová jednotka AMG je aktuálně považována za jednu z nejsilnějších motorizací svého druhu. Není se čemu divit, jelikož její výkon je ohromujících 421 koní a hodnota točivého momentu činí 500 Nm. V současné době je tato povedená motorizace součástí jenom 3 modelů, a to konkrétně vozidel Mercedes A45 AMG S, dále Mercedes CLA 45 a potom AMG S. Automobilka však uvedla, že by se měla dostat i do několika dalších vozů.

Hlavně pro větší auta

Pohonná dvoulitrová výkonná jednotka AMG by se měla dostat hlavně do větších modelů. Toto připustil šéf AMG Tobias Moers. Zároveň však uvedl, že není cílem AMG poskytovat své motory všem Mercedesům, které budou na trhu. Výběr vozů bude podroben přísnému výběru a dá se očekávat, že bude motorizace využita hlavně u těch větších, kde se více využije potenciál daného motoru. Jinak bude motor AMG spojený stále spíše s prémiovým segmentem. A toto by mělo zůstat i v budoucnu.

Kromě větších vozidel by se mohly motory používat i v dalších modelech AMG, kterým tak může dodat poměrně zajímavý výkon. Hovoří se třeba o modelu Mercedes E53 AMG, stejně jako o modelu C43 AMG. Ani tady však nebylo nic oficiálně potvrzeno. Konstrukce však použití této motorizace umožňuje, a tak se může jednat o poměrně zajímavý krok, jak zvýšit celkovou atraktivitu daných vozidel.

Jako součást hybridního systému




I když je tento dvoulitr AMG sám o sobě dostatečně silný, dá se s největší pravděpodobností očekávat, že bude součástí hybridního pohonného ústrojí. Důvody jsou celkem jasné. První je spojený s možností vymáčknout z vozu ještě o něco více, než je tomu nyní. Druhé důvody souvisí s EU a s její snahou snižovat emise. Možná je tu ještě třetí důvod – nižší spotřeba. Je ale třeba podotknout, že kdo má na vůz AMG, ten spotřebu paliva a jeho cenu zase až tak výrazně neřeší.