Smolař na motorce se pokoušel vecpat tam, kam opravdu neměl. Odplata přišla vzápětí, pojišťovna se mu vysmála

Snažit se vejít do každé mezery na motocyklu vyžaduje mít dobrý odhad znát šířku svého stroje. Jinak víc poškodíte, než projedete. Jako v našem videu.

i Zdroj fotografie: S vědomím STOP PIRAT
                   

Jízda na dvoustopém voze může být efektivním, rychlým, ale také zábavným způsobem, jak se dostat z bodu A do bodu B. S trochou prostoru a zručnosti se můžete na křižovatce snadno dostat až na začátek fronty, a jakmile se rozsvítí zelená, vyrazíte. Náš nešťastník na motorce však nedisponoval ani prostorem, ani zručností, spíše neopatrností a nešikovností. Díky palubní kameře jednoho z aut, které motorkář předjížděl, máme k dispozici video, na kterém je celý exces zaznamenán. Tak to se na to podívejme.

Nešika opravdu k pohledání

Každý řidič motocyklu má zaručeně radost, když vidí mezeru mezi auty. Proto také poznáte, když je řidič auta zároveň motorkář – vždy se snaží tyto mezery dělat. V tomhle případě se to ale nepovedlo. I když se majitel jednostopého stroje o manévrování pokoušel poměrně vehementně, ani tak to nevyšlo. Nejdřív urval zrcátko Saabu, a aby toho nebylo málo, naklonil potom motorku přímo do zelené Mazdy. Když pozorujete jeho nešikovnost, s jakou se snaží z této (nejen pro něj) nekomfortní polohy dostat, napadne vás nejspíš cosi o Patovi a Matovi.

iZdroj fotografie: Policie ČR

Tím to celé ale neskončilo. Když se pokoušel motorku opět narovnat, překotil se na opačnou stranu – do kapoty již zmíněného švédského kombíku. Spolujezdkyně v tomto autě z vozu vystoupila a snažila se žádat ostatní řidiče o pomoc. Pravdou je, že proti někomu v přilbě a na silném motocyklu si člověk připadá poněkud bezbranný, přeci jen je to určitý způsob „novodobého brnění“. A pokud je to dáma a stojí proti někomu na motocyklu, je to celé ještě o něco závažnější. Ostatně motorkářské gangy by o psychologii (jimi vzbuzovaného) strachu mohli vyprávět.

Znát vlastní možnosti a možnosti svého stroje je základ

Je tedy rozhodně dobré zvážit a především nepřeceňovat svoje možnosti, znát šířku motocyklu a svoje silové parametry, abych věděl, jestli třeba 200 a více kilogramů vážící motocykl budu vůbec schopen dostat zpátky na kola, když už se mi něco podobného stane. Ztráta stability v nízkých rychlostech přitom není nic neobvyklého a může se přihodit zcela každému. Důležité je vědět, jak si počínat poté, co se se mnou motocykl překlopí, a především jak u toho neohrozit okolí. Ušetří se tak spousta nepříjemných chvil a ve finále i peněz.

Co byste udělali podobnému šikulovi v dané situaci?

Zdroj: STOP PIRAT
Diskuze Vstoupit do diskuze
98 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články