Mýty o autech, kterým věří většina řidičů. Mnohdy jde o nesmysly

                   

Ve světě automobilismu koluje celá řada mýtů a polopravd, kterým však řada lidí věří. Podle nich jednají a dokonce je i šíří dál. Zaměřili jsme se na to, abychom mapovali ty nejčastější. Tady jsou. A  některé jsou opravdu celkem překvapivé.

Hybridy jsou vhodné jenom do města

Je pravdou, že ve městě je hybrid jako doma, jelikož snižuje emise, stejně jako spotřebu. Hodí se však i jízdu mimo město. I zde se dokáže využívat baterie a elektromotor. A to jak s ohledem na určitou ekologičnost jízdy, tak s ohledem na to, aby byla spojena s optimální spotřebou.

Konstantní rychlost je úsporná

Může tomu tak být, ale i nemusí. Roli totiž hraje to, jakou rychlostí jedeme. Do hry vstupuje například zařazený rychlostní stupeň a také otáčky. Zapomínat však nelze také na odpor vzduchu, ke kterému dochází ve vyšších rychlostech. V určitých případech tedy tento fakt platí, ale v řadě jiných nikoliv.

Dojezd určíme podle palubního počítače

Tomu řada lidí bezmezně věří a potom může být překvapena z toho, že nedokážou dojet do cíle. Mnoho palubních počítačů neukazuje přesný dojezd, jelikož roli hraje především metodika výpočtu. Může proto dojít k tomu, že se dojezd průběžně mění. Dokonalá přesnost palubního počítače je proto spíše mýtem.

Francouzská, německá a japonská auta

Jistě to znáte. Francouzská auta jsou ta nejhorší, japonská jsou spolehlivá a německá jsou precizní. Jedná se samozřejmě o známý mýtus, který vznikl v minulosti hlavně v souvislosti s určitým modelem. Dnes více záleží na konkrétním voze než na tom, o jakou se jedná značku, a odkud pochází.

Bezpečnostní systémy jsou spíše na škodu

Adaptivní tempomat, systém hlídání značek, funkce udržení v jízdním pruhu. To jsou asistenti, kteří mají přispívat k bezpečné jízdě. Řada lidí si myslí, že jsou spíše na škodu, jelikož řidič ztrácí své schopnosti a dovednosti. Tak tomu ale není. Dané systémy jsou vždy pomocníkem a spíše zajistí to, že se řidič může soustředit na to nejdůležitější, než na desítky dalších věcí okolo.

Foto: Pixabay.com

Diskuze Vstoupit do diskuze
116 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články