Na český trh míří další čínský gigant. Majitel Volva nabízí bezkonkurenční cenu, nízkou spotřebu a bohatou výbavu

Inkoust na smlouvě s MG pomalu ještě ani nestačil zaschnout a do Česka už se řítí další čínský výrobce, a opět jeden z největších. A speciálně ceny vypadají více než zajímavě.

i Zdroj fotografie: Geely
i Zdroj fotografie: Geely
i Zdroj fotografie: Geely
i Zdroj fotografie: Geely
i Zdroj fotografie: Geely
i Zdroj fotografie: Geely
Další 2 fotografie
Další 2 fotografie
                   

Po MG se na český trh (a současně do Evropy) dostává další značka z rodiny „čínských draků“. A podobně jako u MG, za kterou stojí obří koncern SAIC (mimo jiné partner a výrobce pro VW China) je i Geely jedním z největších hráčů na čínském trhu. Pro Čechy možná trochu nevýrazně znějící název dostane poměrně ostré a přesné kontury. To když si jen letmo zopakujeme, kdo v roce 2010 kupoval od Fordu osobní divizi Volva. Ano, bylo to právě Geely a svým prozíravým přístupem k severské tradici (na rozdíl od přístupu GM k Saabu, který to stálo existenci) dostalo Volvo tam, kde je dnes.

Zachovat tradice a charakter, zajistit rozvoj

Mimo Volva jí na starém kontinentu patří ještě legendární britský Lotus Colina Chapmana, jehož výrobní program se, podobně jako u Volva výrazným způsobem překlápí k elektrifikaci a moderním technologiím. Což ovšem neznamená, že by ztratil na atraktivitě, stačí se podívat na stránky Lotusu. Je to podobný příběh jako u Volva. Tedy to hlavní a důležité pro značku a její evropskou identitu zůstává a pokračuje ve vlastním rozvoji, Geely dodává zázemí v podobě kapitálu, nových trhů a rozvoje značky.

iZdroj fotografie: Geely

Což ostatně koresponduje s plánem Geely uvést během pěti let na trh více než 25 nových elektrifikovaných produktů. A investovat do výzkumu a vývoje prostředky ve výši 21 miliard USD. To jsou poměrně smělé plány stejně jako výše investic. V České republice pak Geely uzavřela smlouvu se společností Grand Automotive Central Europe Ltd. Smlouvu podepsali Viktor Molnár, generální ředitel společnosti, a Cook Xue, výkonný zástupce generálního ředitele společnosti Geely Auto International Corporation.

Dvě kapacity akumulátoru a přes 200 koní výkonu

Vozy Geely by se měly v Česku, Maďarsku a Slovensku začít prodávat už počátkem roku 2023. Jako první se představí hatchback s poněkud matematickým názvem „Geometry C“. Elektromobil disponující výkonem 150 kW a točivým momentem 310 Nm zrychluje z 0 na 100 km/h těsně pod 7 sekund, maximální rychlost pak činí 150 km/h. Geometry bude nabízen s dvěma velikostmi akumuátoru, 53 a 70 kWh, které mají zajistit dojezd 460, respektive 550 kilometrů podle WLTP.

V Číně se pak prodává Geometry C od 129 800 do 207 800 juanů (18 000 až 28 800 eur), což je v přepočtu 450 000 až 700 000 korun. Na plně vybavený elektromobil této velikosti a s tímto dojezdem to není špatná cenovka. Speciálně za levnější provedení s nižší kapacitou akumulátoru (přesto slibujícím dojezd přes 400 kilometrů) je cena 450 tisíc korun spíše na úrovni benzínových konkurentů. Slibovanému (a podle nás velmi povedenému kombi MG 5 EV) tak přibude v roce 2023 konkurence. Kdo bude lepší? Počkejme si na první testy.

Galerie

Další 2 fotografie
Další 2 fotografie

Kdo bude podle vás lepší, MG nebo Geely?

Diskuze Vstoupit do diskuze
84 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články