Zlom hned na začátku roku: Na trh přichází designově unikátní auto s nízkou cenou. Neuhodnete, z jaké je země

Pokud uvažujete o elektromobilu, ale stále nedosáhnete na jejich pořizovací ceny, máme pro vás zásadní informaci. Již brzy se na trhu objeví poměrně unikátní vůz s nečekaně velkým zavazadelníkem, sedačkami jako v McLarenu a nízkou cenovkou.

                   

V Turecku se objevila další značka automobilů. Jmenuje se Amperino a jejím prvním modelem bude malý třímístný elektromobil, který se na počest stého výročí vzniku Turecké republiky jmenuje C-100.

Praktický prcek pro řidiče od 16 let

Elektromobil Amperino C-100, který vyvinul podnikatel z turecké provincie Bursa, patří do třídy extra malých lehkých vozů, které mohou v některých zemích (a v ČR tomu bude patrně také tak) řídit šestnáctileté osoby s řidičským průkazem na motocykl.

Miniaturní Amperino C-100 má délku 3 159 mm, šířku 1 500 mm a rovněž tak výšku 1 500 mm. Jeho karoserie je vyrobena z kompozitních materiálů, díky čemuž bude vůz vážit pouhých 645 kg. Vůz bude vybavený akumulátorem s kapacitou 17,2 kWh (zatím největší kapacita ve své třídě) a axiálním elektromotorem s výkonem 42 kW / 57 koní. Spotřeba Amperina by měla být 9 kWh na 100 km a vůz slibuje dojezd až 180 km. Amperino C-100 by mělo dosahovat rychlosti maximálně 90 km/h.  

Sedačky jako v McLarenu a velký zavazadelník

Zajímavé je uspořádání sedaček Amperina. Řidič bude sedět vpředu uprostřed kabiny a další dva cestující se mohou usadit do dvou sedadel po stranách interiéru podobně jako v supersportu McLaren F1. To znamená, že díky absenci čtvrtého sedadla si cestující mohou natáhnout nohy po stranách řidičovy sedačky. Objem zavazadlového prostoru je v tomto maličkém voze neuvěřitelných 370 litrů, což je hodnota srovnatelná s hatchbackem Hyundai Solaris.

Cenovka má být nízká

Jedná se tedy sice o maličké auto, ale s velmi zajímavým potenciálem jak pro komfort svojí posádky, tak pro objem jejich zavazadel. Výrobce uvádí, že jeho cena bude velmi nízká, ale konkrétní částku zatím nezveřejnil. Pokud bude skutečně nízká, dá se předpokládat, že o Amperino bude velký zájem. Exteriér vozu nevypadá vůbec špatně a dominuje mu na předku jak široká maska, tak úzké futuristické světlomety.  

Pořídili byste si malé Amperino, nebo byste dali přednost jinému elektromobilu?

Diskuze Vstoupit do diskuze
118 lidí právě čte
Autor článku

Jiří Louthan

Zkušený automobilový novinář, který seděl za volantem více než 500 různých aut, přináší svůj bohatý repertoár zkušeností do nového pořadu AutoŽivě. Můžete ho sledovat na české službě Stream i YouTube.

Zobrazit další články