Na západě řidiče elektřina neláká, až 97% lidí ji odmítají: Důvod možná překvapí - AutoŽivě

Na západě řidiče elektřina neláká, až 97% lidí ji odmítají: Důvod možná překvapí

                   

Západní země nám jsou mnohdy
dávány za příklad v tom směru, že je zde o elektromobily na rozdíl od
České republiky zájem. I když čísla prodaných a používaných elektromobilů
vypadají zajímavě, podle jedné z posledních anket, kterou provedl institut
TÜV to není se zájmem o elektrická auta až tak růžové, jak se může zdát.
Ostatně data z tohoto průzkumu mluví za vše.




Jenom 3 procenta Němců chtějí elektromobil

I když se podle počtu
elektromobilů na německých silnicích může zdát, že o vozy tohoto typu bude
větší zájem, není tomu tak. Podle průzkumu ze strany TÜV jsou to jenom 3
procenta Němců, kteří mají stoprocentně jasno v tom, že si
v následujících pěti letech koupí auto, které bude výhradně na elektřinu.

Potom je tu skupina 36 procent
respondentů, kteří tuto možnost berou v úvahu, nad elektromobilem uvažují,
ale stoprocentně si jisti nejsou, zda to nakonec bude nebo nebude elektrické
auto. Nejpočetnější skupinou, která činí 56 procent německých motoristů, jsou
ti, kteří jsou si jisti tím, že v blízké budoucnosti elektromobil
stoprocentně kupovat nebudou.


iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Důvody jsou celkem pochopitelné

Anketa TÜV zahrnovala i otázky
které se týkají samotných důvodů, proč lidé elektromobil nechtějí. A nutno
říci, že zde jsou odpovědi zcela logické. Jako jeden z hlavních problémů
je uváděna stále ještě nedostatečná infrastruktura pro dobíjení. Přitom právě
Německo by mohlo být jasným příkladem. V roce 2014 zde bylo kolem 3 tisíc
dobíjecích stanic, aktuálně tento počet stoupl na 40 tisíc a do roku 2030 se
očekává, že by míst, kde se dá nabít elektromobil, mělo být až k milionu.

Pokud se podíváme na další časté
důvody, nelze opomenout třeba také ty, které se týkají současných cen
elektromobilů. I tady ale musíme říci, že po určitém nájezdu se ceny vyrovnají
a od té doby vychází lépe elektrické auto. Řadě lidí také vadí stále ještě
nedostatečný dojezd. I když i tady už je vidět určitý vývoj. Nejenom pokud jde
například o Teslu, ale i cenově dostupnější Kia e-Soul, nebo Hyundai Kona
Electric umí nabídnout celkem slušný dojezd.

Jsou ekologické?

Zajímavé je také to, že 38
procent lidí při přemýšlení nad elektromobilem pochybuje nad tím, zda se jedná
o skutečně ekologickou formu přepravy. Ano, vědí o tom, že má aktuální nulové
emise, ale trápí je otázka celkového dopadu na životní prostředí. A to od
samotné výroby, až po následnou likvidaci, hlavně potom používaných
akumulátorů.


iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Daleko za předpoklady

Jak vypadá elektromobilita
v Německu v současné době? Pokud se ohlédneme do minulosti, tak
zde prognózy naznačovaly, že v letošním roce bude po německých silnicích
jezdit až milion elektromobilů. Reálné číslo je ale od této předpovědi hodně
vzdáleno, jelikož aktuálně nedosahuje ani 100 000. Je to zhruba 83 tisíc
elektromobilů. Pokud do počtu zahrnujeme i plug-in hybridy, dostáváme se na
číslo kolem 150 000.

Diskuze Vstoupit do diskuze
51 lidí právě čte
Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
Populární americký symbol představuje jeden z prvních hoaxů. Vzorem amerického Strýčka Sama byl obchodník s masem
Události247.cz
SMS karantény? Je otázka, kdy zprávu otevřeme a jestli ji vůbec přečteme, říká advokát Bláha
VědaŽivě.cz
Jak se ptáci naučili létat? 3 vycvičení netopýři pomáhají vědcům zjistit, jak ptáci poprvé vzlétli
adbz.cz
Seznam nejdražších psích plemen pro rok 2022: Tibetského mastifa pořídíte i za 42 milionů korun