Benzinky se do 2 let změní na dobíjecí centra pro elektromobily. Naftu a benzín budou prodávat už jen 757 dnů

Byla to jen otázka času, kdy k takovému zásahu dojde. Majitelé spalovacích aut to nepotěší, jde o další nátlak k pořízení elektromobilu.

i Zdroj fotografie: S vědomím Bjørn Nyland
                   

Že je Norsko naprosto unikátní zjevem, co se prosazování elektromobility týče, je obecně známý fakt. Stát, jenž se rozhodnul opravdu rázně zatočit s čímkoli, co při svém pohonu používá jakékoli tekuté palivo dokázal během krátké doby to, o co se ostatní zatím jenom snaží. A i když ani v Norsku není situace ohledně dobíječek nijak růžová (s ohledem na čím dál rostoucí počet elektroaut asi pochopitelně), přesto se „troubí“ k poslednímu, rozhodujícímu útoku: spalovací motory by měly ze silnic zmizet do roku 2025.

Rozhodli jsme se, že budeme jenom „elektro“. A tak se taky stane

To je neuvěřitelně razantní přístup. Zejména když si uvědomíme, jak krátkou dobu se elektromobilita v Norsku prosazuje. Jejich téměř ze 100% obnovitelná elektřina a bohaté finanční rezervy (nabyté díky těžbě ropy, nutno podotknout) umožňují opravdu fungovat způsobem „poručíme větru, poručíme dešti“. Čili když se rozhodneme, tak to prostě dokážeme. A i když je aktuální procento elektromobilů i tak neuvěřitelných 84% (a každým dnem roste, pochopitelně ve prospěch elektromobility), do tří let by měla spalovací auta zcela „zmizet“.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Jestli vám to připomíná chování, kterému se ne nadarmo říká „papežštější než papež“, tak jste se myslím vcelku trefili. Norsko si zkrátka jede svoji „elektroligu“ a vůbec se neohlíží, co tomu říká zbytek Evropy. Náš stát, naše pravidla. Proti tomu nelze pochopitelně nic namítat a je to možná nakonec dobře. Zcela neplánovaně totiž vznikl jakýsi „testovací útvar“, na kterém je dobře vidět, co všechno s sebou elektromobilita přináší. Případně bere. To speciálně těm, kdo se vydají do této nádherné země ve svém zcela nemoderním, novém autě ročník 2022 na benzín (nebo na naftu).

Může se jim totiž stát, že starý dobrý kanystr se celkem hodí. Jinými slovy, Norsko bude zakrátko jedinou zemí v Evropě, kde můžete mít opravdu vážné problémy za pár let natankovat benzín nebo naftu. Což je v zemi, těžící a vyvážející ropu opravdu ve velkém celkem komická situace. A pokud na ně přesto narazíte, počítejte s tím, že opravdu nebudou levné. Norsko se chce zkrátka stát jakýmsi průkopníkem elektromobility v Evropě a ukázat všem, že když se chce, tak to jde. Což o to, ukázat snahu a schopnosti není nikdy od věci. Otázkou zůstává, jestli zrovna tohle je ten správný směr. Co myslíte?

Souhlasíte s takovým řešením i pro Česko?

Zdroj: Electrek
Diskuze Vstoupit do diskuze
64 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Nejstarší revolver na světě je starý přes 400 let: byl trochu „zaostalý“, ale přesto velmi efektivní. Vlastnil ho důstojník za 30leté války
Události247.cz
Události247.cz
Dokonce i zboží v akcích je čím dál dražší. Slevy navíc nemohou starší lidé často vůbec využít
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Novým divem světa se staly duhové hory v Peru. Objevily se díky globálnímu oteplování
adbz.cz
adbz.cz
Čisté plechy bez zdlouhavého drhnutí: Stačí je posypat práškem do pečiva a postříkat citronovou šťávou