Našli unikátní Mercedes 500 SEC AMG, prášilo se na něj 17 let v garáži. Má V8 6.0 litru a jede jak z praku

Některé garáže stále ukrývají neobjevené skvosty. A někde krom vzácného nálezu čeká i velká porce zábavy a radosti z klasického automobilu. Jako u tohoto AMG.

i Zdroj fotografie: S vědomím TheLateBrakeShow
                   

Neumím si logicky vysvětlit, proč zrovna já v mojí garáži musím najít tak maximálně zapadlý univerzální klíč na opravu jízdních kol‚ který jsem před půl rokem ztratil a musel si koupit druhý. Čili mám teď dva. Působivé. Proč nemohu mít to štěstí, jaké mají evidentně někteří jedinci, kteří v garáži najdou „bombu“, podobnou tomuto Mercedesu? Zkrátka jednou přijdou do garáže, otevřou vrata, rozsvítí – a tam objeví osmiválec AMG. Šestilitrový osmiválec. Definice slova unikát označuje (lat. unus, jedinečný, jeden jediný) objekt, předmět nebo jev, který je jedinečný svého druhu. Můžeme s klidem prohlásit, že právě tím je i tento princ s třícípou hvězdou na čele.

Skvělá doba pro Mercedes i pro petrolheady

YouTube kanál The Late Brake Show z celého nálezu natočil video, které vás oklikou přivede k myšlence, popsané v předchozím odstavci: proč zrovna já nemám to štěstí? Odpověď je jednoduchá: možná proto, že k nálezu došlo ve Velké Británii. Která s ohledem na kupní sílu svého obyvatelstva byla přirozenou destinací pro produkci AMG. Českou republiku té doby (auto je rok výroby 1985) bych při vší úctě za ideální odbytiště pro AMG neviděl. O několik let později se situace začala měnit, ale teď jsme v roce 1985.

iZdroj fotografie: S vědomím TheLateBrakeShow

Tedy v době, kdy Mercedes uvádí souběžně dva revoluční modely, jenž zásadním způsobem ovlivní celou jeho existenci: střední třídu W124 a jako základ nabídky „Baby Benz“ 190E W201. Na opačném chvostu modelové řady trůní (doslova a do písmene, neb jde opravdu o „šlechtické produkty“) vysokovýkonná kupé i sedany řady SEC a SEL. Úplným vrcholem nabídky jsou osmiválce řady 560, hned pod nimi pak šestiválce o objemu 3 litry a výkonu 185 kW / 252 PS.

Pro partičku od AMG nejsou žádné hodnoty dostatečné

To jsou hodnoty, které by většině z nás naprosto dostačovaly. Opačného názoru ale byli mládenci od dvorního úpravce Mercedesu – firmy AMG z Aschaffenburgu. Šestiválec letěl z vozu ven a své místo našel v zahradním traktůrku AMG. Tráva se raději pokosila sama, jen co jej zahlédla. Namísto něj putoval pod kapotu kupé šestilitrový osmiválec o výkonu 360 koní a točivém momentu 526 Nm. Je tady někdo, koho by podobná kombinace nebavila? Obávám se, že nikoli. Rozšíření karoserie a patřičný bodykit pak jen dotvořily skvělý finální look.

iZdroj fotografie: S vědomím TheLateBrakeShow

Na „skoro sedan“ hodnoty více než zajímavé

Tento „německý Mustang“ pak dokázal být na stovce za zajímavých 5 sekund, což se na druhou stranu s ohledem na parametry vozu dalo čekat. Musela to být neskutečná zábava a skvělá doba. Aspoň trochu nahlédnutí za její oponu nám umožňují právě tyto vzácné nálezy, z 30 vyrobených exemplářů v této specifikaci jich v Británii bude jenom několik ve stavu, umožňujícím smysluplnou renovaci. A možná vás pobaví, že po provedení základních „očistných úkonů“ a dotankování paliva naskočil motor. Deutschland über alles.

Mimochodem, na oblíbených německých inzertních portálech se původní 500 SEC dají sehnat, za nikterak drakonické ceny. Ano, se šestiválcem a ano, nebude s nimi taková zábava, ale něco mi říká, že by 250 koní mohlo leckomu stačit. Auto jinak ztělesňuje „osmdesátky“ se vším všudy. Čili: až shlédnete přiložené video, zajeďte do Německa, jeden sobě dovezte, do přehrávače dejte kazetu Modern Talking, na sebe „plísňáče“, na oči sluneční Ray Bany z prvního Top Gunu – a užijte si osmdesátky! S novou EURO 7 a zákazem spalovacích motorů si už moc užívat nebudete.

Brali byste takový Mercedes, po těch letech?

Diskuze Vstoupit do diskuze
54 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články