Ne všechny diesely jsou spolehlivé. Těmto motorům se raději vyhněte

                   

Říká se, že naftové motory jsou symbolem spolehlivosti. Že jsou zárukou dlouhé životnosti a vysokého nájezdu. U řady motorů to samozřejmě platí, ale najdou se i takové, kde je to spíše naopak. Projděte si s námi výčet několika motorizací, kterým je v případě zájmu o naftu lepší se raději vyhnout.

3.0 dCi, CDTi a TiD

Najdeme je pod kapotou vozů Renault, stejně jako Opel, nebo také Saab. Tento třílitr V6 od Isuzu má sice dobrý výkon a vlastnosti, ale ukazuje se, že není vhodný na vysoký kilometrový nájezd. Vzhledem k několika chybám se často přehříval, což vedlo k tomu, že při limitním nájezdu 150 000 kilometrů se začaly objevovat první komplikace.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

2,0 TDI a 2,5 V6 TDI

Známé motory TDI nejsou vždy tak dobré, jak se o nich říká. Některé verze se povedly, ale jsou i takové, od kterých je lepší dát ruce pryč. Příkladem jsou tyto dvě motorizace o objemu dvou a dále dvou a půl litru. Najdeme je ve vozech Volkswagen, stejně jako ve vozech Škoda, ale jsou i ve vozech značky Seat. Mezi četné problémy obou motorizací patří praskliny, problémy s čerpadlem a někdy se objevují i problémové vstřikovače.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Tiskové materiály NISSAN

1,5 dCi a 1,9 dCi

Naftové motory od Renaultu patří také mezi rizikovou volbu. Najít je kromě této značky můžete pod kapotou vozů Dacia, ale také Suzuki, Nissan, nebo dokonce Mercedes, ale i Volvo popřípadě Mitsubishi. Na samotném počátku se motor nemusí jevit jako špatná volba. Jakmile ale dojde k nájezdu 150 000 kilometrů, už se mohou první velké problémy projevit.

2,0 TDCi

Tato naftová motorizace nebyla až tak moc rozšířená. Aktuálně ji můžete najít ve dvou vozech. A to Ford Mondeo třetí generace a dále je to Jaguar X-Type. Mezi klíčový problém tohoto motoru patří především ucpávání vstřiků, což může pochopitelně způsobit nemalé servisní náklady. Další problém může přinášet i dvouhmotový setrvačník.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Tiskové materiály FORD

2.0 CiTD

Tuto naftovou motorizaci najdete pod kapotou vozů značky Mazda. A to konkrétně modelů označenými čísly 3, 5 a dále také 6. I tady jsou problémy velmi podobné, jako je tomu v případě motoru od Fordu. Hlavní potíže může dělat jak setrvačník, tak i vstřiky. Hlášeny jsou ale i možné potíže s EGR ventilem.

Diskuze Vstoupit do diskuze
59 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články