Nejhorší naftové motory, které jsou známé svou poruchovostí, jejichž oprava bude stát jmění

Před koupí ojetiny si důkladně prostudujte jeho hodnocení. Některé starší vozy jsou totiž vybaveny poruchovými motory a nejsou příliš dobrou investicí.

i Zdroj fotografie: Škoda
                   

Plánujete koupi ojetého automobilu s naftovým motorem a nevíte, který z nich si vybrat? Některá auta s naftovým motorem se výrobcům povedla více, a některá méně. Čím více součástí v motoru je, tím je větší šance, že se něco pokazí. Poruchy jsou obvykle výsledkem nedostatečného rozvoje konstrukce nebo konkrétního prvku, jehož selhání nepříznivě ovlivňuje celou pohonnou jednotku.

Naftový motor 2,0 Boxer Diesel

Problém se týká automobilů Subaru: Forester, Impreza, Legacy nebo Outback. Vysoký točivý moment v kombinaci s permanentním pohonem všech kol nepříznivě ovlivňuje životnost spojky. U motorů vyrobených v letech 2008–2010 se poměrně často vyskytují poruchy související s EGR ventilem a filtrem DPF, nebo dokonce praskání klikových hřídelí a bloků motoru. V rámci modernizace těchto motorů v roce 2010 přestal rozsah těchto problémů, ale ne úplně.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Vznětový motor 2,0 N47

Tento problém se vyskytuje především u vozů BMW řady 1 (E87), řady 3 (E90), řady 5 (E60) nebo X1 (E84). Náhlý výpadek rozvodového řetězu této jednotky dokonce vedl k tomu, že BMW provedlo servisní akci. Jak se ukázalo, příčinou celé této situace byl vadný napínák řetězu. Tím však problémy neskončily, protože jiné komponenty časování, jako je řetěz a ozubené kolo, začaly také vytvářet určité komplikace. U mladších jednotek (po modernizaci) byly problémy částečně zvládnuty a tyto motory fungují mnohem lépe.

Fiat diesel 1,3l MultiJet

Tento poruchový motor se dával do většiny malých aut značky Fiat, Opel nebo Suzuki. Ve své podstatě by to nebyl zas tak špatný motor, ale ve většině ojetin dojel na nedodržování servisních intervalů pro výměnu oleje. Jeho výrobce totiž stanovil výměnu oleje po 50 000 km a některé motory se jí ani nedožily. Z toho důvody byla výměna zkrácena na 30 000 km, což ale také nepomohlo.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Navíc je u motorů nádržka na olej o objemu pouze tří litrů, což v praxi znamenalo, že po najetí přibližně 20 000 km běžel motor na sucho. Olej totiž rychle zdegradoval a zalepil se uvolněným karbonem. Motor se pak buď zadřel, nebo mu praskl rozvodový řetěz. Naproti tomu benzínové motory u těchto značek jsou daleko spolehlivější.

Volkswagen 1,4 TSI TwinCharger

Tento motor dával koncern VW do celé řady svých automobilů, Škoda je však použila pouze u Fabie. Turbem a kompresorem přeplňovaný motor 1,4 TSI, nejčastěji o výkonu 118 kW, má však zásadní nedostatky. Jeho největším problémem je konstrukční složitost způsobená komplikovaným přeplňováním. Je velmi náročný na kvalitu oleje a jeho časté výměny. V případě nedodržení těchto podmínek se zalepily pístní kroužky a motor začal „žrát olej ˮ a vlivem podtáčení se natáhl rozvodový řetěz.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Volkswagen 2,0 TDI-PD 16V DPF

Nalezneme jej především v Passatech a Octavii RS druhé generace. Vyskytovaly se u něj časté poruchy vstřikovačů, kdy po pokažení jednoho odešly všechny, takže auto vůbec nejelo. Dalším problémem byla špatná regenerace filtru pevných části a u passatu nebo superbu hrozila také porucha olejového čerpadla. Aby toho nebylo málo, hrozilo také riziko, že se utrhne krátký šroub vodící kladky, rozvody spadnou a potká se motor.

Zdroj: AutoCar

Diskuze Vstoupit do diskuze
150 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články