Nejošklivější auto na světě je ve skutečnosti strašně dobré. Doslova učebnice jízdních vlastností a spolehlivosti v praxi

Krásná a elegantní auta existují, ovšem ne u Subaru. Japonská značka vyhrát titul v atraktivitě nemůže, právě naopak.

i Zdroj fotografie: Tennen-Gas / Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Jaké je nejošklivější auto na světě? Obvykle platí, že vzhled je subjektivní záležitostí bez přesné možnosti rozhodovat o něm objektivně. Přesto existují automobily, které lze v globálu nazvat nehezkými. Slušně řečeno. V nadčasovém měřítku patří mezi ošklivé vozy například Fiat Multipla, Pontiac Aztek nebo Mitsuoka Orochi. Subaru Impreza asi nikdy nebylo hezké. Málokdo si toto může dovolit napsat, aniž by byl obviněn z neobjektivity.

Označit Subaru Impreza za hezké objektivně nelze

Ovšem majitel několika Imprez různých generací, rozumějte autor článku, tu kompetenci má bezpochyby. Pokud někdy někdo miloval Subaru Impreza, bylo to pro jízdní vlastnosti, výtečný pohon všech kol, skvělý benzínový boxer. Ale ne pro to, že by auto vypadalo na první pohled nějak atraktivně. Japonci mají neskutečný „talent“ někdy navrhnout auta, která jsou skutečně ošklivá, bizarnosti nejsou tomuto asijskému národu cizí.

iZdroj fotografie: Tennen-Gas / Creative Commons / CC-BY-SA

Nicméně zmínka o první generaci tohoto vozu připomněla edici, kterou málokdo zná. Limitovaná edice Casa Blanca měla okatě (doslova) nepřehlédnutelnou úpravu přední a zadní části. Šlo o inspiraci stylovým paketem kei car Subaru Vivio Bistro a Subaru Sambar Dias Classic. Nejen v automobilovém průmyslu. Nicméně pokud si někdo říkal, že viděl vše, tak neviděl, pokud neměl před sebou limitovanou edici Subaru Impreza Casa Blanca.

Vzhled je skutečně šokující, mix retro a tripu na LSD

Nedávno jsme psali o ojetině Subaru Impreza první generace a o tom, jak dobré auto to bylo jako nové. A jak výtečná ojetina to je po letech od uvedení na trh. Vzhled šel tak trochu stranou, na pořadu dne byly technické detaily, servis a aktuální nabídka v autobazarech. Jiná světla oproti běžné Impreze jsou patrná na první pohled. Stejně tak chromované prvky předního a zadního nárazníku, ono chromu je na autě skutečně až nadbytek.

Znalec podle bočního profilu Subaru Impreza Wagon pozná, kdokoli jiný se ušklíbne. Vzhled byl skutečně kontroverzní a prodeje velmi nízké. Výrobní kvóta byla omezena na 5 000 aut. Dnes je Impreza Casa Blanca považována za sběratelský unikát. Na kráse jí roky nic nepřidaly. A nepomáhá ani tuning, jak ukazuje video jednoho majitele, který vyměnil kola, zapracoval na podvozku. A přidal nějaké žáby, aby auto vypadlo asi více odpudivě.

Líbí se vám Casa Blanca?

Diskuze Vstoupit do diskuze
104 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články