Nejprestižnější kombi z Číny je nyní v Evropě. Bude to prodejní hit, který zavaří německým SUV

Čínské kombi má vše, co evropský zákazník chce, od velkého kufru po značný dojezd. Ovšem s jednou velkou pihou na kráse.

i Zdroj fotografie: Nio
i Zdroj fotografie: Nio
i Zdroj fotografie: Nio
i Zdroj fotografie: Nio
i Zdroj fotografie: Nio
i Zdroj fotografie: Nio
i Zdroj fotografie: Nio
Další 3 fotografie
Další 3 fotografie
                   

Podle nejrůznějších prognóz, včetně legendárních vizionářů s Nostradamem v čele, dříve nebo později čínské impérium ovládne svět. Ofenziva už zjevně začala, minimálně v automobilovém průmyslu. Čínská auta už se jednou pokusila evropský kontinent zaplavit a nepovedlo se. Teď začíná další vlna a Číňané se evidentně poučili z chyb. Auta, která teď míří na starý kontinent, už nepáchnou, nerozpadají se pod pouhým pohledem kupujících a nepokoušejí se zabít řidiče v první zatáčce.

Čínské auto na elektřinu má zválcovat evropskou elitu

Nové čínské kombi míří do Evropy a vypadá velmi, velmi dobře. Jen se zatnutými zuby zarputilý a konzervativní příznivec tradičních automobilových hodnot toto přiznává. Kdyby nic jiného, vzhled je revoluční, v kontextu toho, co do Evropy doteď čínské automobilky posílaly. S tímto autem mohou zákazníci zapomenout na levné padělky a kopírování evropských rivalů. Tento vůz je přesně tím, co osloví mnoho evropských zákazníků. Dnes se totalitní eurovládci snaží prosadit elektromobily, navzdory mnoha námitkám členských zemí.

iZdroj fotografie: Nio

Podle posledních předpisů mohou z nabídky zmizet i hybridy. A k dispozici bude pouze elektrika nebo syntetická paliva pro značky jako Porsche nebo Ferrari. Běžní zákazníci by ale měli o něco menší štěstí. A i dnes, pokud chtějí auto poháněné bateriemi, je cena často neúnosná. Prezentovaným čínským kombi je Nio ET5 Touring. A nutno uznat, že mnohým z evropských zákazníků by nevadilo mít takové auto v garáži. Jedná se o již představenou verzi elektrické limuzíny. Se sklopenými zadními sedadly pojme kombi do kufru až 1 300 litrů nákladu.

Britské legendy z Číny už mají české ceny. Očekávání se naplnila, nejen Dacia by měla zpozornět

Vůz má jeden elektromotor, který pohání přední kola a vyvine výkon 204 koní. Plus jeden motor pohánějící zadní kola výkonem 286 koní. Nio ET5 díky tomu dokáže zrychlit na 100 km/h za pouhé 4 sekundy a při této rychlosti je brzdná dráha pouhých 33,9 metru. Číňané se rozhodli na bateriích vůbec nešetřit – vybrat si lze z 75, 100 a dokonce 150kWh verze. Poslední jmenovaný typ přitom dosahuje energetické kapacity 360 Wh/kg, a tedy předpokládaného dojezdu tisíc kilometrů.

Cena nového auta z Číny vysokým prodejům nenahrává

Nio je také prvním výrobcem, který experimentuje s výměnnými bateriemi místo nabíjení. ET5 je kompatibilní s touto technologií, takže teoreticky by se do Chorvatska dalo dojet a nezemřít při tom při pokusech o dobíjení. Kdyby tedy na tamních cestách existovala infrastruktura s takovými možnostmi. V praxi to bude zatím složitější, protože takové stanice jsou zatím jen v Číně a Norsku. To není jediný zádrhel.

iZdroj fotografie: Nio

Druhým problémem je cena, která nebude nízká. Ve své domovině začíná kombi v přepočtu na 950 000 Kč. Za tyto peníze dostane člověk verzi se 75kWh baterií a teoretickým dojezdem 550 km. Tyto ceny platí pouze v Číně, v Evropě bude vůz jistě mnohem dražší. To znamená, že i když je prestižní čínské kombi na první pohled lákavé, úspěchu může být těžké dosáhnout. Verze kombi a sedan zamíří nejprve do Německa, Nizozemska a Skandinávie. 

Galerie

Další 3 fotografie
Další 3 fotografie

Koupíte si někdy čínské auto?

Zdroj: NIO
Diskuze Vstoupit do diskuze
91 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články