Tohle auto bude rozhodně přepisovat dějiny. Proč? Jelikož se jedná o skutečný unikát automobilky Ferrari. V čem? Na to se podíváme v tomto článku. Tím prvním, čím musíme začít, je rozhodně design. Dokonalá elegance kombinovaná se špičkovou aerodynamikou. Toto se Ferrari rozhodně povedlo. Vzhled ale není vše. To hlavní přijde ve chvíli, kdy do auta sednete.

Výkon? Ten je téměř 1 000 koní

Když se dostatečně nabažíte tím, jak model Ferrari SF90 Stradale vypadá, můžete se začít zajímat o další velmi důležitou věc. A tou je pochopitelně výkon. Zde prozraďme, že se jedná o nejsilnější Ferrari v historii automobilky. Je tedy jasné, že tento model není jenom tak ledajaký. Téměř tisíc koní to jenom potvrzuje. Abychom byli korektní a konkrétní, je jich přesně 986. Do tisícovky jich opravdu moc nezbývá, že ano?

Pohon? Pouze předních kol

Stačí sešlápnout plyn a v tu chvíli přichází obrovské emoce spojené s tím, co auto dokáže. Veškerý výkon je směřován výhradně jenom na přední kola. A co zažije ten, co se toho nebojí? Zrychlení z nuly na stovku za pouhých 2,5 sekundy. Kdo bude svou nohu stále držet na plynu, ten dosáhne rychlosti 200 km/h už za 6,9 sekundy.

Při vývoji vozu se dbalo nejenom na aerodynamiku a co nejmenší odpor vzduchu. Dbalo se samozřejmě také na co nejnižší hmotnost. Použita byla uhlíková vlákna a další moderní materiály kombinující nízkou váhu a špičkové vlastnosti. Díky tomu se podařilo vytvořit auto s hmotností 1 570 kg. Zdá se vám to stále celkem dost? Níže se dozvíte proč!

Pozor! Je to hybrid!

Stále jste uchváceni? Tak pojďme na technické řešení, které také nepostrádá něco unikátního. Vůz Ferrari SF90 Stradale je totiž hybridem. I když to řada fanoušků nedokáže překousnout, pravdou je, že to jsou právě elektromotory které auto dopomáhají k takovým parametrům. Konkrétně se jedná o plug-in hybrid. Tedy variantu, kterou můžete nabíjet ze zásuvky.

Vůz disponuje jednou čtyřlitrovou motorizací V8 a dále také trojicí výkonných elektromotorů. Během jízdy máte možnost nechat vše na elektronice, která bude sama rozhodovat o tom, nakolik budou využívány elektromotory a nakolik benzínový agregát. Ferrari však nezapomnělo ani na možnost ruční volby. Pokud byste přece jenom chtěli, můžete zvolit výhradně jízdu na elektřinu. S plně nabitou baterií ujedete za ideálních podmínek až 25 kilometrů.