Jste nejslabší, máte padáka. VW došla trpělivost a vyhazuje na dlažbu kvůli elektromobilům

O tom, že VW nezažívá zrovna nejlepší časy, si štěbetají už i vrabci na střeše domů ve Wolfsburgu. A teď se k tomu přidaly ještě problémy elektromobilů.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Volkswagen to v poslední době opravdu nemá jednoduché. Počítejte se mnou: problémy v Číně, účty za Dieselgate, pár manažerů za mřížemi, vlažně přijaté ID. elektromobily a neustálé problémy se softwarem pro elektromobily stojící za zpožděním výroby, a tím pádem miliony eur „spláchnuté do kanálu“. Jeden by snad ten náš koncern až politoval, kdyby si za většinu z toho nemohl sám. A právě nekonečné softwarové trable vedly nakonec k tomu, že někomu došla trpělivost. A padají hlavy. Tak se na to pojďme společně podívat.

Tisíce odstavených aut kvůli problémům s IT

Není tak dávná doba, kdy se na parkovištích a odstavných plochách kolem Wolfsburgu (a zdaleka nejen tam) hromadily vyrobené Golfy a Passaty, které měly jeden společný problém: nefungující počítačové systémy. VW v té době neuvěřitelně intenzivně potřeboval „ajťáky“, jenže byla pandemie a oni zkrátka nebyli. Kdybyste tenkrát zazvonili na bráně ve Wolfsburgu a řekli, že jste top „ajťák“ a jejich problémy vyřešíte se svojí partou, ale chcete milion dopředu a pro každého nový Passat „v highlinu“ (funkční Passat, pozor), tak se stane přesně toto.

iZdroj fotografie: Andreas Praefcke / Creative Commons / CC-BY-SA

Budete požádán o číslo svého účtu, a ještě než projdete branou a bezpečnostními rámy, budete mít peníze na účtě. A než dojdete do správní budovy, budou pohromadě klíče a dokumenty k libovolnému počtu Passatů pro vás. Ano, tak moc tehdy VW potřeboval, aby se něco stalo. Jenže ono se to nestalo. Některé věci neurychlíte ani neomezenými penězi a možnostmi. A lidské kapacity a potenciál jsou přesně tou věcí, u které to někdy platí až sžíravě přesně. Proto se také stalo to, co se stalo.

Dostanete padáka všichni až na jednoho

Jak píše ve své čerstvé zprávě britský Automotive News, Volkswagen Group se chystá příští týden propustit kromě jednoho všechny členy výkonné rady ve své softwarové divizi Cariad, aby se pokusila vyřešit problémy s vývojem, řekl agentuře Reuters člověk obeznámený s touto záležitostí. IT divize Cariad, která byla zřízena za bývalého generálního ředitele koncernu VW Herberta Diesse, překročila svůj rozpočet a nesplnila cíle, což přispělo k Diessovu odchodu a jeho nahrazení Oliverem Blumem loni v září.

iZdroj fotografie: Volkswagen

To je i na tvrdé poměry ve VW poměrně drastické řešení. Ale zřejmě nezbytné. Očekává se, že dozorčí rada společnosti Cariad podepíše výpovědi na schůzi příští týden, uvedl zdroj v sobotu s tím, že ve funkci může zůstat pouze personální šéf jednotky Rainer Zugehör. Mluvčí VW řekl, že společnost analyzuje divizi Cariad a její projekty. „Byla učiněna řada rozhodnutí, ale žádná rozhodnutí o personálu,“ řekl mluvčí a dodal, že Cariad a vývoj softwaru pro vozidla zůstaly nedílnou součástí strategie VW Group.

Personální zemětřesení je zřejmě jen začátek. Konce?

Problémy v Cariad zpozdily práce na důležitých nových modelech včetně plně elektrické verze Porsche Macan a nového Audi Q6 e-tron. Plánované spuštění celopodnikového strukturálního softwaru pro automobily, původně navrženého tak, aby od roku 2026 umožnil čtvrtou z pěti úrovní autonomního řízení, bylo odloženo o dva roky. To jsou dost pádné důvody na to, aby se něco stalo. A „padání hlav“ je zřejmě jen začátek. Jak to vidíte vy, uspěje VW konečně se svým elektromobilním programem? Napište nám do diskuse pod článkem, děkujeme!

Jak tipujete úspěchy VW na poli elektromobilů?

Diskuze Vstoupit do diskuze
72 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články