Největší hlouposti, které se dnes montují do aut: Postrádají jakýkoli smysl, zákazníci je však zaplatí

Proč platit za něco, co člověk nikdy nevyužije? Takových nesmyslných doplňků a prvků je v dnešních autech celá řada, absolutně nedávají smysl.

i Zdroj fotografie: iStock
                   

Základní výbava automobilu je obvykle plně dostačující, cokoli nad rámec pak jen zbytečně komplikuje celý systém vozu. Vše, co je v autě navíc, se může poškodit a porouchat. Navíc každý prvek výbavy musí řidič zaplatit, i když pak ve výsledku nic z toho, co si koupil, nepoužije. Jaké jsou největší nesmysly, které si řidiči do svých aut kupují? 

Stěrače s dešťovými senzory

Na první pohled skvělá vychytávka. Má fungovat tak, že když senzor zaznamená déšť, automaticky spustí stěrače, aniž by se řidič musel dotknout páčky ovladače. Problém s touto technologií je však takový, že ne vždycky funguje. A pokud funguje, tak ne správně. Už mnohokrát se stalo, že začalo pršet jako z konve a stěrače nehybně čekaly ve své standardní pozici. A naopak. Nečekaně aktivované stěrače často vyděsí řidiče tím, že se nečekaně zapnout a se skřípěním přejedou přes suché čelní sklo.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Pádla řazení u bezstupňové převodovky

Převodovky s plynulou změnou převodu, známé pod zkratkou CVT, jsou mnohdy podceňované. A to neprávem, například Subaru má tuto technologii velice dobře zpracovanou. Jezdit s bezstupňovou převodovkou vyžaduje specifický způsob řízení vozidla. Řidič musí předvídat, dopředu plánovat předjíždění. V touze o zrychlení musí zašlápnout plynový pedál do podlahy a nepolevit. Převodovka CVT má své výhody. Tou největší je jistě zcela plynulý chod. Pádla pod volantem jsou pak zcela zbytečná, proč a jak měnit rychlostní stupně u mechanismu, který žádné rychlostní stupně nemá?

iZdroj fotografie: iStock

Dřevěný dekor na volantu

Tak za prvé, dřevěné obložení volantu nevypadá dobře, snad jen v okázalých limuzínách z osmdesátých let dvacátého století. Jinak o takový volant si může řidič v létě spálit ruce, v zimě naopak bude volant nepříjemně zmrzlý. V rukavicích pak navíc věnec volantu prokluzuje mezi prsty, není to právě nejbezpečnější řešení. Vhodným a prověřeným materiálem je kůže. Na závěr, když už dřevěný dekor, tak prosím pravé dřevo, imitace vypadá lacině a nevkusně.

iZdroj fotografie: Pixabay

Prahy dveří s osvětlením

Cokoli elektrického se může pokazit, jakákoli žárovka může prasknout, jakákoli LED dioda se může vysvítit. Proč tedy osvětlovat práh auta a přidávat do vozu další zbytečnou kabeláž? Výrobci buď prosvěcují značku či název modelu auta. Anebo osvětlují hranu pro nastupování. Obojí je zbytečné. Řidič ví, jaký model jaké značky řídí a pokud se jednou s údivem pozastaví na svítícím logem, podruhé a nikdy víc už to neudělá. A práh je obvykle osvícen dostatečně světle, které se rozsvítí v kabině auta při otevřených dveří.

iZdroj fotografie: Pixabay

Sociální média v infotainmentu

Paradox na druhou. Úřady a policie stále dokola deklamují mantru o tom, jak je důležité soustředit se na jízdu a zapomenout za volantem na mobilní telefony. A výrobci pak do systému implementují aplikace sociálních sítí. Copak někdo za jízdy chce, tedy jinak, copak někdo za jízdy může přidávat příspěvky na svou zeď? Ne, je to maximálně nebezpečné. Jediným vozidlem, kde by toto mohl člověk dělat, je ryze autonomní vůz v plně samostatném režimu.

Co považujete za největší zbytečnost vy?

Zdroj: WharCar
Diskuze Vstoupit do diskuze
58 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články