Nejvíce aut v Evropě prodal Volkswagen. Škoda přes nárůst až osmá

                   

Jak se automobilkám dařilo v roce 2019 v celé Evropě? Máme k dispozici konkrétní čísla a můžeme se přesně podívat na to, kdo dominoval, kdo překvapil, ale i kdy zklamal. A začneme hned prvním místem, které je zcela pochopitelně očekávatelné. Hlavní příčku drží Volkswagen, který za rok 2019 prodal v Evropě 1 769 482 vozidel. Pokud to porovnáme s rokem 2018, tak můžeme říci, že je víceméně stále na stejných hodnotách, jelikož si loni polepšil o 0,3 procenta.

Jaké další automobilky byly úspěšné?

Na druhém místě se i přes ztrátu 3,7 procenta umístil Renault, který v loňském roce prodal 1 063 957 vozidel. Je vidět, že na první Volkswagen ztrácí skutečně celkem dost. Třetí místo bere Ford, který si také od roku 2018 pohoršil o 1,5 procenta. V loňském roce se mu podařilo prodat 965 070 aut.

Místo čtvrté bere Peugeot, u kterého musíme jasně říci, že Fordu celkem dýchá na záda, jelikož prodal v roce 2019 v Evropě 964 937 vozidel. A abychom uzavřeli celou první pětici, tak musíme říci také to, že na tomto místě skončil Mercedes-Benz s počtem 902 039. Oproti roku 2018 je to nárůst o 3,5 procenta.

Škodovka až osmá

Pokud jste v našem výčtu ještě nenarazili na Škodu, je to dáno tím, že je až na osmém místě. Před ní, na šesté pozici je BMW s prodejem 830 862 kusů vozidel. Dále je tu Opel, nebo chcete-li Vauxhall, který prodal 815 683 nových vozidel. A až potom přichází místo osmé, Škoda, která prodala 761 761 nových aut. Pro mladoboleslavskou automobilku to byl oproti roku 2018 nárůst o 4,6 procent.

Máme-li celou desítku uzavřít, tak musíme ještě uvést místo deváté, kde se umístilo Audi s prodejem 743 043 vozidel. A na posledním desátém místě se nachází Toyota s prodejností 741 342 automobilů.

A jak jsou na tom koncerny?

Pokud bychom měli rok 2019 zmapovat i z pohledu jednotlivých koncernů, tak na prvním místě najdeme Volkswagen, na druhém PSA, na třetím Renault, čtvrté místo bere Hyundai a pátá pozici patří BMW Group.

Diskuze Vstoupit do diskuze
143 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články