Němci chtějí omezit rychlost na dálnicích. Argumentují bezpečností

                   

Německé dálnice jsou pro mnoho Evropanů vyhlášeným pojmem. To proto, že na většině úseků platí neomezený rychlostní limit. Ideální pro toho, kdo chce čas od času zkusit, co jeho vůz dokáže a tak zde může bez rizika pokuty sešlápnout plynový pedál až k podlaze. Nutno však dodat, že tato zábava, ale i možnost cestovat rychleji, může být v budoucnu minulostí. Hovoří se o stanovení rychlostního limitu. A není to první návrh, který v souvislosti s tím v posledních letech padl.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Po zamítnutí znovu snaha o snížení rychlosti

Německá rada pro bezpečnost silničního provozu, tedy instituce známá pod zkratkou VDA se znovu snaží o to, co jí bylo již v loňském roce zamítnuto. Byl to říjen roku 2019, kdy došlo k zamítnutí návrhu na snížení rychlostního limitu na německých dálnicích. O tomto se poměrně dlouhý čas mluvilo a nakonec se tento návrh neujal. Což řada motoristů pochopitelně přivítala.

VDA se však nevzdává a přichází s dalším návrhem, tedy s další argumentací, proč je na místě rychlost na německých dálnicích snížit. Argumentace je celkem jednoduchá: Nižší rychlost by mohla pomoci k snížení počtu dopravních nehod i k tomu, že se zmírní jejich následky.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

V hlavní roli bezpečnost

VDA argumentuje především tím, že pokud by došlo ke stanovení limitů rychlosti na německé dálnici, mohlo by to výrazně zmírnit následky dopravních nehod, které zde nastanou. Argumentuje se hlavně počtem smrtelných dopravních nehod a počtem těch, kde jsou těžká zranění. VDA k tomu dodává, že v roce 2011 se Německo rozhodlo snížit do roku 2020 tato čísla o celých 40 procent. A právě snížení rychlostního limitu na dálnicích by k tomu mohlo pomoci.

Jaká rychlost je navrhována?

A na kolik by se podle VDA měla rychlost ze současné neomezené hranice snížit? Na rychlost, která je známá z mnoha zemí Evropy. Tou je 130 kilometrů v hodině, což je rychlostní limit, který je platný i u nás. Ale například v sousedním Polsku se může jezdit na dálnicích rychleji.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

K tomuto limitu přidává VDA dodatek, že by mohly být vytipovány i úseky, kde by mohla být povolena i vyšší rychlost. A v tu chvíli vlastně nastává jeden zajímavý paradox. Současná situace na německých dálnicích je taková, že rychlost sice je neomezená, ale na nebezpečnějších úsecích je omezena značkou. VDA v podstatě navrhuje udělat to stejné, ale naopak. Má to smysl?

Diskuze Vstoupit do diskuze
76 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články